Direktlänk till inlägg 11 september 2015

Sushi in tha house!

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp!

Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu! 


Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig (och mina föräldrar är glada över att äntligen slippa dem), och ser fram emot att ha dem hos mig igen. 


De små barbarna var irriterande när jag skulle fånga dem och lägga dem i påsar, och är snabbare än blixten på att rymma undan håven. Men efter lite jobb så fick jag fast dem alla tre. Antikrist var som alltid enklast att få tag på. Bara att lyfta stenen han sitter på och putta lite på honom så simmar han ner i påsen. Alltid så snäll. Sushi har blivit långsam med år och storlek. Han brukade vara jättesvår att fånga, men idag lurade jag in honom i håven (som är hälften så stor som han själv) på bara två sekunder. Jag är för smart för honom, helt enkelt. 


Hahaha, jag lyckades skriva en hel paragraf bara om hur jag fångade mina fiskar idag. Tråkigt läsande. Att ni ens orkar med mitt babblande, eller rabblande kanske det ska vara? I all fall, onödig fakta som ni egentligen inte bryr er om. 


Jag är fortfarande sjuk. Jag trodde i lördags att jag blivit frisk och var lite besviken för att jag inte lyckats få tag på en biljett till finsittningen, men när jag vaknade på söndagen så tänkte jag att det nog var tur att jag stannade hemma kvällen innan, då näsan rann och jag hostade upp halva halsen. Mysigt. Jag har fortsatt hosta resten av veckan, och hostar fortfarande när jag skriver detta. Hemskt. 


Jag hade en föreläsning i akademiskt skrivande i tisdags. Kanske en av de mest onödiga och mest bortkastade timmarna jag någonsin spenderat i skolan. Eftersom jag har gått IB (ja, jag vet att jag inte fick mitt diploma förrän två år senare) vill jag ju ändå påstå att jag kan det här med hur man skriver en uppsats. Jag vet hur man skriver en rubrik, jag vet hur man delar upp paragrafer, jag vet hur man skriver en slutsats, jag vet hur man använder akademiskt språk, jag vet skillnaden på de och dem, och jag vet hur man REFERERAR. Men tydligen vet jag inte det. Jag vet att det kan verka som en oansenlig sak att bli irriterad över, men jag har lärt mig att använda ett referenssystem som är mycket bättre än det som används vid Linnéuniversitetet, och är stilrenare, mer logiskt samt inte stör läsaren. Men. Det får jag inte använda. Oxford är inte bra nog. Sånt är livet. 


Åkte hem till mina föräldrar i onsdags och gosade med allergibomberna (som säkert förvärrade hostan en del), som jag saknar ganska mycket, även om det är ganska skönt att inte ha klor som river in i halsen och kliar som fasen hela tiden.


Igår när jag var på stan i Växjö och letade efter en ny jacka och skickade smakråd till mina kära vänner, så valde de att inte svara utan att istället gå och ställa sig bakom mig så jag blir vettskrämd och oroar hela butiken. Älskar sådana vänner. Sedan drog de med mig att gå på Insidan Ut.


Insidan Ut är en sjukt bra film. Helt underbar. Redan tio minuter in i filmen började jag planera manuset till en uppföljare. Väldigt känslosam och insiktsfull film, där 3D glasögonen immade igen någonstans i mitten. Gå och se den (och se den på engelska)! 


Ja, då har vi raskt kommit tillbaka till idag, då jag flyttat mina fiskar och skaffat blommor. Nu är även min kära vän Emelie hemma hos mig, och vi ska slappa hela helgen (och jag ska nog hosta också) och ta det lugnt. Så skönt.



Vi sätter nog punkt där. Vi ses igen nästa vecka då jag åter igen berättar om mina äventyr i Kalmar.


Klart slut, varulvstjut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Av Mimmi - 2 juli 2013 20:23

Tjenare! Ingen märkte ens att jag angav fel antal dagar på ön i förra inlägget. Jag tyckte att det lät som lite för lite när jag skrev det, men tänkte inte så mycket på det förrän nu, när jag börjar skriva rubriken och att etthundrasjuttiosju komme...

Ovido - Quiz & Flashcards