Alla inlägg under juli 2013

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige!

Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen hem till olika kompisar, min dator, mammas hemlagade mat, drickbart kranvatten, en helkroppsspegel i mitt rum, fiskarna, att kunna sätta sig i vardagsrummet och vara med i tv-tittande, planlösa diskussioner om science fiction med pappa. Jag saknar hem.

Fast det är ganska härligt här. Solen har skinit två veckor i rad vilket gör mig lycklig. Råkade gå nästan hela vägen in till stan förra onsdagen när jag lämnat Eilidh i skolan. Jag vet inte vad som hände jag var bara plötsligt i Georgetown och gick in på Waitrose och köpte juice.

Förra fredagen var jag ledig hela dagen och gick till Gorey och åt thaimat på stranden, mycket mysigt även om det blåste som in i norden. 

Jag var även ledig igår, men då gjorde jag ingenting alls. Såg på fem avsnitt av Doctor Who och drack iste. 


I tisdags började jag packa. Fasen vad mycket saker jag har dragit på mig sedan November! Kommer behöva skänka en halv resväska med kläder till välgörande ändamål för det inte får plats. Men det är lugnt. Mycket av kläderna använder jag inte ändå så varför dra det med sig liksom? 


I alla fall. Jag ville mest visa att jag fortfarande lever, även om jag faktiskt varit aktiv på Facebook denna veckan (yay me!)  och lagt upp en status (men som sagt tidigare, platsen att hitta mig på är Twitter, så om ni vill ha koll på mig, gå dit istället, klaga inte på att jag inte är på sidor jag inte gillar). 


Jag kommer ihåg tiderna när jag pratade om nyttiga saker på det här forumet. Jag gav mina åsikter på nyheter och världen i allmänhet. Jag saknar den tiden. Den var härlig. Nu pratar jag bara om vad jag gör här på den lilla ön i Engelska Kanalen. Ioförsig är den tiden snart över. För snart är jag hemma. 


Klart slut, varulvstjut!


3 dagar kvar på ön

Av Mimmi - 2 juli 2013 20:23

Tjenare!

Ingen märkte ens att jag angav fel antal dagar på ön i förra inlägget. Jag tyckte att det lät som lite för lite när jag skrev det, men tänkte inte så mycket på det förrän nu, när jag börjar skriva rubriken och att etthundrasjuttiosju kommer som förslag när jag idag tänkt skriva något på etthundrafemtio. Men över tvåhundra dagar är ju helt sjukt! Kan inte fatta att jag varit här så länge, även om det ibland känns som jag alltid varit här. Jag saknar Sverige jättemycket nu och längtar verkligen till om tre veckor, då jag kommer hem och stannar där. 


Jenny åkte hem i lördags, så i fredags bestämde vi oss för att fira hennes sista kväll på ön. Bra idé. Eller kanske inte. 4 pints Strongbow på i stort sett fastande mage kanske inte var en jättebra idé. Men jag hade kul och vi hittade wifi i baren så resten av världen kunde skratta åt Mimmi i realtid (och Mimmi kunde spela Quizkampen mot en intet anande mamma). Men nog om det, det viktiga är att jag även blev sjuk och legat halvdäckad med feber tills idag (och jag mår fortfarande inte 100% okej, men kan vila hela dagarna för jag har assistans så det är lugnt). 


Färgade håret (igen) i torsdags, och är lite besviken på resultatet. Inte för att det ser hemskt ut, det ser jättebra ut, men för att det inte blev riktigt den färg jag ville ha. Hade hoppats på mer blått än svart, men det gör inte så mycket. 


Firade midsommar i min ensamhet eftersom både jag och Jenny jobbade, var arg på Danny Saucedo och Måns Zelmerlöw som under hela dagen lade upp underbara sommarbilder från midsommarfiranden, och hoppades att det började regna i hela landet. No offence. 


Annars? Inte mycket alltså. Har freakat över saker, men det är saker som ingen här bryr sig om, och ifall ni råkar bry er så har ni redan koll på dessa utflippningar (de flesta gäller ett pojkband) från andra medier. 


Hade en småskalig protest mot Instagram och vägrade updatera deras app eftersom de förstör för Vine genom att börja med videor, men gav idag upp och lät den updateras med alla andra appar (var för lat för att trycka på alla manuellt och tog alla på en gång istället). 


21 dagar tills jag åker hem!


Klart slut, varulvstjut!

Ovido - Quiz & Flashcards