Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Mimmi - 6 maj 2013 16:17

Hej Sverige! (och Jersey, och Tjeckien, och Turkiet, och Skåne, och vilket land Du nu råkar befinna Dig i)

Jag har bytt namn på bloggen. Även på mitt officiella Twitter-konto. Jag känner mig mer speciell och astuff med detta namnet. Och tänk hur bra det kommer bli när jag är jättekänd och inte behöver köpa namnet från någon annan. Därför har jag gjort mig av med namnet Wiiimzy (i alla fall officiellt) och är nu MimmiOfficial på de sociala medier där det namnet passar mig. 


Fast det är ju inte vad jag vill prata om egentligen. Jag vill diskutera solbrännor, eller snarare den solbränna som börjar ligga på gränsen till helstekt på mitt vänstra lår (det högra låret är också brännt, men inte lika illa).  Axlarna är också hemska, de har en massa vita prickar och det gör jävulskt ont att lyfta armarna. Det gör ont i benen bara jag rör det,och när jag går och musklerna (för ja, jag är också förvånad, men jag har faktiskt muskler i benen) arbetar. Men är man dum nog att glömma solskyddsfaktor så får man väl skylla sig själv, eller hur?


Det är i alla fall underbart väder här på ön. Igår bestämde Jenny och jag oss för att ha en picknick, så vi tog med oss pepsi, kyckling, pringles, vindruvor, jordgubbar, vin, blåbär och godis och gick upp till Gorey Castle. Vi satt där i ganska många timmar och hade jättetrevligt och sjöng högt på svenska, vilket turisterna uppskattade.

När jag kom hem insåg jag mitt misstag och tog ett bad i aloe vera. 


Fast det viktigaste som händeri världen just nu är ju Eurovision. Nästa vecka drar spektaklet igång och vi får visa upp vårt underbara land. Jag längtar sjukt mycket, eftersom jag helt enkelt ÄLSKAR Eurovision Song Contest, så sjukt mycket. Nästan dags att byta namn på Twitter igen. Ja, det är det minsann. Så, nu är jag Schalgerbög igen. Nu måste jag bara lista ut hur jag ska spendera dessa tre kvällar. Vill ju inte sitta helt ensam och kolla. Får lura hit Jenny eller nått. Synd att inte tvn i mitt rum fungerar, hmmm... får lösa detta på nått vis. 


Jag har i alla fall lyssnat igenom alla bidrag, eller i alla fall alla de som finns på Spotify. Mycket ointelligent av en del länders PR-team att inte lägga upp låtarna på Spotify förresten. Igenkänning är ju en stor fördel i en så stor tävling med så många låtar. Jag kommer ihåg när Elena Paparitsou vann för Grekland eftersom alla redan kände igen låten och hade hunnit lära sig tycka om den i ett par veckor innan finalen. Osmart av dem som inte lägger dem på Spotify. Mycket osmart. Men i alla fall, jag tycker att det finns många bra bidrag, fast Finland är min favorit. Egentligen borde jag även titta på bidragen på YouTube, men jag är inte säker på om jag vill det. Jag vill nästan att allt utom musiken ska vara en överraskning för mig när jag ser dem första gången i semifinalerna (och i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Italien och Tysklands fall, i finalen. Robin har vi ju redan sett typ en miljon gånger). 


Jag åker till Sverige om 18 dagar.


Klart slut, varulvstjut!

Ovido - Quiz & Flashcards