Alla inlägg under oktober 2013

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan!

Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag frågar mig istället för att creepa på sociala medier för att ta reda på det).

Jag fyllde 20 (för jag har accepterat mitt öde att jag måste bli gammal), såg One Direction filmen (två gånger, men det talar vi inte om), blev besvarad av Phil Lester på Twitter, åkte till Bryssel, gick på gaybar, skaffade biljetter till One Directions konsert nästa år, firade ett år med körkort och fick jobb på McDonald's. Mitt liv är ganska awesome just nu, är ganska jättemycket nöjd med det mesta (att få göra en roadtrip i USA och äga en egen bil och vara helt totalt klar med IB hade ju varit jättebäst men man kan ju inte få allt här i livet). 


Jag kan berätta om den elaka spindeln i muggen. I natt när jag kom hem från jobbet och ville ta en jättestor kopp te så hittade jag en enorm spindel i muggen jag ville använda så jag blev jättesur. Det är väldigt oförskämt att bo i människors muggar utan att betala hyra. Squatter. Jag ställde muggen mitt på bordet och tog två vanliga muggar istället. I morse vaknade jag av att mamma skriker för hon hittar spindeln i muggen. Den har alltså inte rört sig på hela natten, inte bara oförskämd utan lat också! 


Snart är det ett år sedan jag åkte till Jersey. Tänk vad tiden går snabbt (även om den gick en timma saktare i natt). Snart är det till och med jul och glädje och nyår och 2014 och Sälen och ONE DIRECTION I KÖPENHAMN och min 21årsdag. Tid. Vilket abstrakt naturfenomen runt vilket hela vår existens kretsar. 


Nej, det var det jag ville säga idag. Hade kunnat spotta ut min åsikt om Idol, men jag avstår eftersom jag har bättre saker för mig. Som typ att... jag vet inte, vara lat och titta på Eva & Adam.


Klart slut, varulvstjut!

Ovido - Quiz & Flashcards