Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

Dag TVÅHUNDRAFYRA på ön

Av Mimmi - 2 juli 2013 20:23

Tjenare!

Ingen märkte ens att jag angav fel antal dagar på ön i förra inlägget. Jag tyckte att det lät som lite för lite när jag skrev det, men tänkte inte så mycket på det förrän nu, när jag börjar skriva rubriken och att etthundrasjuttiosju kommer som förslag när jag idag tänkt skriva något på etthundrafemtio. Men över tvåhundra dagar är ju helt sjukt! Kan inte fatta att jag varit här så länge, även om det ibland känns som jag alltid varit här. Jag saknar Sverige jättemycket nu och längtar verkligen till om tre veckor, då jag kommer hem och stannar där. 


Jenny åkte hem i lördags, så i fredags bestämde vi oss för att fira hennes sista kväll på ön. Bra idé. Eller kanske inte. 4 pints Strongbow på i stort sett fastande mage kanske inte var en jättebra idé. Men jag hade kul och vi hittade wifi i baren så resten av världen kunde skratta åt Mimmi i realtid (och Mimmi kunde spela Quizkampen mot en intet anande mamma). Men nog om det, det viktiga är att jag även blev sjuk och legat halvdäckad med feber tills idag (och jag mår fortfarande inte 100% okej, men kan vila hela dagarna för jag har assistans så det är lugnt). 


Färgade håret (igen) i torsdags, och är lite besviken på resultatet. Inte för att det ser hemskt ut, det ser jättebra ut, men för att det inte blev riktigt den färg jag ville ha. Hade hoppats på mer blått än svart, men det gör inte så mycket. 


Firade midsommar i min ensamhet eftersom både jag och Jenny jobbade, var arg på Danny Saucedo och Måns Zelmerlöw som under hela dagen lade upp underbara sommarbilder från midsommarfiranden, och hoppades att det började regna i hela landet. No offence. 


Annars? Inte mycket alltså. Har freakat över saker, men det är saker som ingen här bryr sig om, och ifall ni råkar bry er så har ni redan koll på dessa utflippningar (de flesta gäller ett pojkband) från andra medier. 


Hade en småskalig protest mot Instagram och vägrade updatera deras app eftersom de förstör för Vine genom att börja med videor, men gav idag upp och lät den updateras med alla andra appar (var för lat för att trycka på alla manuellt och tog alla på en gång istället). 


21 dagar tills jag åker hem!


Klart slut, varulvstjut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards