Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Dag ETTHUNDRASJUTTIOSJU på ön - Eurovision

Av Mimmi - 21 maj 2013 18:48

Danmark. 

Sa jag inte det eller? Jo, det gjorde jag. 

 

Jag misstänkte att vårt härliga grannland skulle vinna tävlingen i år, och oj vad rätt jag hade. Älskar även Jennys åsikt: "Jag önskar att Danmark kunde vinna för det hade varit så jävla convenient" Ja, inte blir det långt att åka, tjugo minuter med tåget bara. Samma resa som jag kommer göra på torsdag eftermiddag, fast på andra hållet. 

Fick hemsk hemlängtan under "Welcome to Sweden"-sången. Dog och fangirlade under allt som hade med mitt älskade hemland att göra, och var helt utom mig av det bisarra i att se Felix Herngren och Måns Möller på BBC One. Men mitt favoritmement var i greenroom. Det kan ha med Eric Saade och hans hashtaggande att göra. Den killen är ju inte klok. Men det folk inte inser är att hashtag för Eric Saade är en hel religion, även om han inte kan stava till det (han hade på fredagen skrivit "haschtag" på twitter, och blivit anfallen av sina fans (och mig) och jag tror det gjorde att han hade ordet fast i huvudet och nervositeten gjorde att hjärnan gick på repeat och kunde bara skicka ett ord till talcentrum. Men vi visste ju redan innan att Eric Saade inte borde få prata i greenroom ("To be honest I really need to go to the toilet" - Eric, Düsseldorf 2011). Älskade i alla fall hela showen, som tittades på med Jenny och Eilidh (som gömde sig i kuddarna under Rumäniens bidrag och bad mig säga till när det var slut). Vi hade en egen poängräkning, och enligt oss skulle Danmark, Sverige och Finland vinna. 

Efter att spektaklet var över och jag satt i fosterställning för det är ännu ett år tills det börjar igen, var Jenny och jag intelligenta nog att titta på säsongsavslutningen av Doctor Who. Inte en bra idé. Jag hade märken efter mina egna naglar där de borrat in i min axel. Jag grät och skrek nästan av misstro och ilska och sorg och chock. Saker tog en oväntad riktning och jag var mycket överraskad och längtar ivrigt efter den 23e november.

 

Jag hörde även att Sverige tog VM-guld i hockey. Jag var inte speciellt överraskad, så grattis och bra gjort, men Sverige har väl tagit VM-guld så många gånger att det inte är en bedrift längre.

 

Något som jag däremot är stolt över och nästan fick mig att börja gråta, det är när jag hör Eilidh berätta för sin mamma hur hon och en kompis försökt övertala en klasskompis att det inte är något fel med att vara homosexuell. Tänk att en åttaåring har mer förstånd än många vuxna människor!

 

Jag kommer hem på torsdag, för två veckors semester. Semester i Sverige. Känns lite konstigt, men det är så det blir när man bor utomlands. Sverige är ju som sagt ett underbart land, även om jag sett bilder på hagel i Rottne. Mysigt. 

 

2 dagar tills jag är i Sverige

 


Klart slut, varulvstjut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards