Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Dag ETTHUNDRASEXTON på ön

Av Mimmi - 21 mars 2013 16:06

Ja, som tiden flyger iväg. 

Nu börjar nästan känna av att mina föräldrar är här nästa vecka. Längtar jättemycket och kommer stå på flygplatsen med välkomstdrink och banderoll. Och med lila hår.


Lila. Eller nja... tyvärr inte alls så lila som det var menat utan mer svart-röd-lila-ish. Varför i hela fridens namn då då? Undrar ni. Jo, det var ju såhär:

One Direction, detta dumma pojkband som har hjärntvättat mig till att älska dem, berättade att de satte upp ännu en konsert i London den 6 april, under en helg jag var ledig, i en stad som inte är så svårt att ta sig till. Ni kanske kommer ihåg i höstas när jag satt och grät över att jag inte fick biljetter till denna turnén. Jag var alltså helt i extas och överlycklig för att jag kunde få en chans att se fem killar hoppa omkring och sjunga på en scen. Jag var nästan helt säker på att jag skulle få biljett (nästan lika säker som jag var på att Ulrik Den Glade skulle vinna Melodifestivalen, och vi vet ju hur det gick med det), så jag var modig nog att göra dealen "om jag får biljetter, rött hår, om jag inte får biljetter, lila hår" med Eilidh. 


Klockan 9.00 i lördagsmorse skulle biljetterna börja säljas. 

Klockan 8.30 sätter sig Mimmi framför datorn och hittar rätt sida som ska uppdateras kl 9.00, hon sitter redo med kontokort och har redan dagen innan kollat så det är tillräckligt med pengar på det. 

Medan Mimmi väntar sätter hon sig och surfar runt på de vanliga sidorna, Facebook, Twitter, Tumblr, Youtube. Klockan börjar närma sig 9 så Mimmi går in på hemsidan med biljetterna. 

Klockan 8.55 sitter Mimmi och är redo att uppdatera sidan så fort klockan slår 9.00

Klockan 8.59 bestämmer sig Mimmis dator att den är trött på sitt liv och stänger av sig själv. 

Klockan 9.04 sitter Mimmi i kö för att komma in på hemsidan fast på en annan dator.

Klockan 9.07 kommer Mimmi in på sidan och alla biljetter är slutsålda.

Klockan 9.08 har Mimmis dator blivit dödsdömd och väntar på sitt straff. 

Klockan 16.52 har Mimmi snyggt lila hår.


Ja, det är en mysig historia. Håret ser faktist inte så illa ut om jag trodde det skulle, och mormor såg en bild och approved så då är det okej och kan stanna. Blir jobbigt att färga varje månad för att slippa utväxten bara, men det klarar jag av.  Och så har jag en ny dator på väg till mig också, vilken min kära far skaffat åt mig och tar med sig från Sverige.  Så någon gång under nästa vecka kommer den hemska saken jag sitter och skriver på just nu bli krossad av en slägga. Kommer filmas och läggas upp på YouTube. 


8 dagar tills mamma och pappa är här


Klart slut, varulvstjut!


 
 
Ingen bild

Moster A

25 mars 2013 08:13

Ser fram emot filmen. Glöm inte att göra en unboxingvideo på den nya datorn oxå!! Din lilla kusin älskar såna!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards