Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

Dag ETTHUNDRASJU på ön

Av Mimmi - 12 mars 2013 20:29

Hejsan, ja!

Dags för mig att snacka om Melodifestivalen. 


I år har det ju varit ett dåligt år, vilket jag uttryckte i mitt förra inlägg och även analyserade anledningarna till att det var så. Så istället för att jag ska sitta här och prata om vad som var dåligt, tänker jag istället prata om vad jag tyckte om resultatet och vad jag hade för förhoppningar. 

Jag skrev ju i förra inlägget att jag ville att Schlagergubbarna skulle vinna men trodde att Ulrik Den Glade skulle få en biljett till Malmö. Oj, vad fel jag hade!

Min magkänsla som var så bra förr i tiden var helt off, och jag skyller på att jag inte lever i Sverige och inte ser svenskars reaktioner och kommentarer så som jag gjort förut. Därför har min "Vad-Tycker-Sverige-Radar" slutat fungera som den ska, och jag känner att det ända jag kan göra för att bota detta problem är att flytta hem igen (Vilket jag inte kommer göra förrän i slutet på juli, förhoppningsvis innan Förbundsstämman börjar). Så jag får sitta här på ön och känna mig bortklippt ur Sverige. 

Men i alla fall. Det var en jättebra låt som vann och jag är imponerad av att en låt vinner som gått via Andra Chansen, fast jag tror även att det var därför den vann. Låten blir bättre ju fler gånger man hör den och den hann liksom sjunka in när den spelades tre gånger förra veckan. Älskade förresten Robins reaktion när han inte fattar att han vinner och alla bara hoppar på honom och kramas och kysser honom och han bara sitter som ett frågetecken och undrar vad som pågår. Supergulligt. 

Jag tror inte vi vinner Eurovision, men det är ju så vi vill ha det och jag kan predika om Friends Arena vs Malmö Arena en annan dag. 


Kommer ni förresten ihåg hur överlycklig och stöddig jag var förra veckan för att vi hade vår och blommor och skinande sol och allt var så underbart? 

Vågorna ligger på typ 3 meter och det snöar horisontellt. Det är viss det värsta snöovärdet Jersey någonsin upplevt sedan istiden. Skolor är stängda och inga vägar går att köra på förutom de allra största, som blivit skottade med den enda snöplogen som finns på ön. Så vi har haft det så mysigt i ett jättekallt hus där det blåser så mycket att innerdörrarna skallrar. Värmen är på 24 timmar om dygnet men jag ser ändå min andedräkt i mitt rum. Helt sjukt. Såg att Emma hade lagt upp en bild på Facebook med massa massa snö på. Jag tittade ut genom fönstret och insåg att det blåser så mycket här att snön inte kan ligga kvar på marken. 


Hoppas bara vädret klarnar upp och hinner bli asbäst innan mamma och pappa kommer hit, vilket förresten är om...


17 dagar 

 


Jag hoppas de har med sig mer Kexchoklad för jag har bara tre stycken kvar.


Klart slut, varulvstjut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards