Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Mimmi - 21 mars 2012 10:29

Hej Sverige!

Det har varit tyst här på bloggen ett tag. "Jätteskönt!" tänker ni. "Jättetråkigt!" tänker jag!

Jag kommer inte ens ihåg när jag skrev sist... Oj! Inte sedan i fredags! Det var ju ett tag sedan. Men det bryr vi oss inte om. Nu ska vi se frammåt! Vi kan prata om dagen idag. Idag är det min kära vän Fannys födelsedag! Hon är jättemycket gammal nu. Hela nitton år gammal! Tänk om jag ändå levt så länge... Nu är hon inne på det sista året i sina tonår. Då får man passa på att vara jättejobbig mot sina föräldrar, sova halva dagen, tro att ingen förstår ens problem och vara kär i Eric Saade (alternativt Justin Bieber, One Direction, Danny Saucedo och Backstreet Boys). 


Men Fannys födelsedag är inte det viktigaste som händer idag. Idag ska jag gå och titta på High School Musical. AMAJGAAD!! (sorry, fjortismoment) Det kommer bli jätteroligt att se. Jag kan ju typ nästan halva filmen utantill, så vi får se hur de lever upp till förväntningarna. Min vän Elena var oh såg den förra veckan med sin bror, och hon sa att den var bra, men jag litar inte på folk som inte är mig själv (det blir lite jobbigt i längden, jag vet).


Just nu, i detta nu, sitter jag på en biologilektion. Vi diskuterar detrivorer (vet inte om det heter på svenska, på engelska heter det detrivores) och saprotrophs (orkar inte försöka översätta till svenska). Detrivores är konsumenter som äter med en mun (typ alla djur i världen), medan saprotrophs är konsumenter som äter genom att absorbera näringen, till exempel svampar, och många sorters utomjordingar som är med i Doctor Who. Usch, just nu fick jag reda på att Linnéparken i Växjö är en gammal kyrkogård. Inte undra på att jag trodde det spökade där. Jag hoppades bara det var något tuffare, typ aliens, så att the Doctor skulle komma dit och fixa det. 


Nu blev det en diskussion angående production av artificiellt kött. Jag tycker personligen att det låter läskigt. Jag litar inte riktigt på att men inte får läskiga biverkningar om man äter det. När man framställer det så mixrtar man ju med gener och mutationer. Det skulle självklart vara jättebra att kunna minska den riktiga köttproduktionen, eftersom den är jättedålig för miljön och förstör regnskogar och annat mysigt, men jag litar inte på saker som inte är riktigt testade. Om artificiellt kött skulle släppas på marknaden skulle jag vänta ett par år innan jag vågade prova (som sagt tidigare, jag litar inte på saker som inte är mig själv).


Nej, nu är det nog dags att avsluta (rast) och läsa lilla Mickis senaste inlägg.

tack och hej, leverpastej!

Ovido - Quiz & Flashcards