Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Mimmi - 5 mars 2012 22:57

Hej Sverige!

Nu var det verkligen ett tag sedan jag skrev! 

Jag hade planerat att vara duktig och lägga upp något i fredags, för att gratta min kära vän Mickis som fyllde vuxen! Den planen gick i stöpet när jag insåg att jag helt enkelt inte hade tid under fredagen eftersom det var så mycket som hände och så mycket som behövde ordnas. Då tänkte jag: "Men hey! Varför skriver jag inte det imorgon innan jag åker hem till henne?" Icke. Hur skulle jag hinna det? Jag hade ju även hela lördagen uppbokad! "Men imorgon då. Det är söndag. Vad behöver jag göra på en söndag?" Mycket saker verkade det som, för inte heller på söndagen skrev jag något litet inlägg. (För att vara ärlig så hade jag inte ens internet uppe mer än fem minuter under hela dagen, jag bara slöade och försökte jobba med skolarbete som självklart totalfailade) Var var jag? Jo. Ingen skrivning. Men det är ju inte direkt så att någon får utbrott eftersom jag inte skriver något. Jag har inte direkt några trogna följare som kollar min sida varje dag *gråter stora tårar över min ensamhet*, så jag slipper ju pressen att skriva asgrymheter varje dag.


I alla fall. Min kära vän Mickis (mixis.bloggplatsen.se) fyllde 18 i fredags, så i lördags gick vi ut med henne, en mycket trevlig kväll med mycket dansande (mer eller mindre bra) till ett band i källaren på Sports, som hette Bowties och var mycket bra. Jag hade ju kunnat klara av en kvälls dansande, men det var inte den enda fest jag var på i helgen. Min vän Emma hade även en fest för alla på IB i skolan (och innan någon tänker tanken "Hur får hon plats med ett helt gymnasieprogram i sitt hus?" Så kan jag berätta att det endast går en IB-klass i varje årskurs, vilket ger oss ett totalantal på max 80 pers, varav långt ifrån alla tycker det är kul att umgås med andra från IB eller typ ens ha roligt) vilken jag deltog på och även där hade mycket trevligt och dansade mycket. Mina otränade vader kunde inte riktigt klara av två kvällars dansande och skrek i protest på söndagsmorgonen när jag ville stiga upp och fixa mig frukost. Även idag har jag haft bekymmer med elaka vader, men det stoppade mig inte från att göra tre serier med över 150 poäng i bowlingen!(Yeah!) Ja, nu har jag ju berättat lite fort om min helg, även om långt ifrån allt var med, jag skrev ingenting om att jag var på marknad i lördagsmorse i stan, eller att jag köpte en jättebäst present till Mickis (en burk i en burk i en burk, hon samlar på bukar), inte heller nämnde jag mina två vänners trevliga promenad från Lönashult till Växjö (lite mer än fyra mil) på lördagen efter festen eftersom de missade bussen som gick på morgonen (jag missade den inte), jag har inte heller berättat om de tio sorters kakor (plus smörgåstårta, plus vanlig tårta) som serverades hemma hos Mickis på lördagens släktkalas (hallongrottorna var godast btw) även glömde jag berätta att jag i fredags blev klar med 50% av min svenskakurs när jag höll en presentation om Jonas Gardells En Komikers Uppväxt, eller att jag blev helt totalt klar med min Extended Essay (3745 ord om Severus Snape från Harry Potter av J.K Rowling) och var överlycklig över det. 


Slutsatsen är alltså att det är mycket jag inte berättar, men vem orkar lägga upp hela sitt liv på en blogg och skryta om hur offantligt grym man är när man äter en ostsmörgås med ett glas mjölk och tror att hela världen kretsar runt en, vilket den inte gör, believe i or not. Nu är det dags att avsluta och säga godnatt!


Tack och hej, leverpastej! (eller en ostsmörgås, om det gör mig tuffare)

Ovido - Quiz & Flashcards