Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Mimmi - 28 februari 2012 19:55

Hej världen!

Blev helt till mig när jag såg att gårdagens läsarsiffror var uppen i 20 läsare! 20! Det är typ lika många som i ringens brödraskap gånger två (plus två till)! Helt sjukt! och på tal om sjukt: jag. Jag misstänker att jag har maginfluensa. "Misstänker?" säger ni. Ja, jag har inte kräkts eller nått men jag mår illa och min kära mor var hemma både igår och idag för maginfluensa så jag misstänker att jag är lite smittad. Jag åkte därför hem från skolan idag två timmar efter att jag åkt till skolan, hade bara ett prov på engelskan, som gick bra, och åkte sedan hem med bussen 10.50 och kom hem och mådde jättedåligt. Sedan var jag hemma en stund, och började känna att jag var hungrig. Har ni haft den känslan någon gång? Att ni är både hungriga så ni skulle kunna äta upp ett helt kylskåp och mår illa så ni inte ens vill titta på mat samtidigt? Det var ungefär den känslan jag hade. Men jag lyckades äta, (Yay me!) och mådde ännu mer dåligt efter, så jag sov tills för en timme sedan. Jag hade en jättebra dröm om Eric Saade! jag måste nog berätta om drömmen för den var så rolig, eller snarare awesome.


Drömmen om Eric Saade jag hade idag när jag sov mitt på dagen för jag var sjuk:


Det börjar nog med att jag sitter vid samma bord som Eric vid en middag, med en massa andra människor, de flesta är hans "folk" (typ managers, dansare, producenter etc) och så sitter jag och min kompis Camilla där (Camilla byttes ut mot Hanna och Sara V ett par gånger, det är en dröm, sånt händer) och min kompis förklarade att jag är ett jättestort fan av Eric, han var trevlig och bjöd mig och min kompis på hans konsert med backstage pass och jag berättade om min "Chart of Awesomeness" vilket han tyckte var intressant och skrattade åt. Jag sa även att han låg på plats 137 på "Chart of Awesomeness" (vilket inte är sant, han ligger på 10:e plats, delat med Danny, Pepsi, Glee, Växjö Lakers och te) vilket gjorde honom lite besviken och ledsen. Jag sade även att ett giftemål mellan honom och Danny Saucedo skulle ligga på sjätte plats på samma lista (men jag inser nu att det borde ligga högre, ska ändra det sen). Jag skrattade och sa att: "Men det kommer ju inte hända." och trodde att han skulle springa iväg för att jag var creeper-stalky (vilket en sådan kommentar är) men han bara blev mållös och sade efter ett par minuter: "Weeell... Det kanske inte är så konstigt ändå." och berättade att han och Danny hade haft et förhållande i flera veckor, men inte vågat säga något till någon för de var rädda att media skulle jaga ner dem och att de aldrig skulle få något privatliv. Jag blev överlycklig av att höra detta och fick vara bestman på deras bröllop, och sedan levde vi lyckliga i alla våra dagar! Sedan vaknade jag av att pappa kom hem från jobbet. 


Vilka awesome drömmar man kan ha ibland. Jag drömde även någon konstig dröm om att det var vatten överallt och att man fick simma omkring i korridorerna i skolan. Det hade varit jättetufft att ha det så. Det skulle vara bra för man fick mycket träning av att simma hela tiden, men det skulle kanske inte vara bra för studierna. Man skulle ju inte kunna använda vanliga böcker, eller datorer heller för den delen. Men det skulle ju kunna gå med plastböcker och vattentäta tekniska prylar. Fast det skulle bli dyrt. Men det borde utredas, jag skulle tycka det blev asgrymt! 


Nej, nu har jag spekulerat länge nog, dags att avsluta dagens inlägg.


Tack och hej, leverpastej!

Ovido - Quiz & Flashcards