Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Mimmi - 26 februari 2012 22:43

Tjatja Bloggen!

Ew, säg till mig om jag någonsin använder den hälsningen igen. Usch. Det är sånt som läskiga videobloggare börjar sina inlägg med, jag vill inte bli sådan. Hu. Nej, nu är det dags att utvärdera gårdagens deltävling, and boy har jag mycket att säga om den?! Ska även snacka om lite andra småsaker sedan på slutet, till exempel min och min kompis idé om att skriva en lista över världens mest awesome saker, och på tal om awesome så övergår vi lite snyggt till Dagens Ämne:


MELODIFESTIVALEN DELTÄVLING FYRA


Ja, inga svårigheter, jag räknar upp bidragen och uttrycker min åsikt om dem.


Charlotte Perelli - En låt som man verkar ha hört förr. Inte dålig alls. Men jag förstår mig inte personligen på Charlotte och tycker hon är lite jobbig ibland, sjukt påkostad show och helt oförståeliga kläder. Jobbigt och over the top.


Opa! - Sämst ikväll. Helt sjukt dåligt faktist...


Dynasty - Jättebra! Hoppades på direktkvalificering till finalen tillsammans med Danny. Älskar låten, mycket bra, hejar på dem i Andra Chansen!


Lotta Engberg och Christer Sjögren - Christer Sjögren sjöng två toner, sen sprang min mamma ur rummet och bad mig att rädda henne, jag ville gärna följa efter. Jag tål inte den människan. Helt sjukt hemskt. Önskar att SVT skulle införa "Rösta emot"-nummer, så man kan ringa om man absolut inte vill att en låt ska vinna. Då skulle jag rösta mycket på denna låten. Och Sean "Den Barnslige" Banan.


Hanna Lindblad - Inte dåligt. Ganska bra låt, men rösten håller inte. Lite falskt i refrängen. Men den är säkert jättebra på skiva!


Axel Algmark - Först tyckte jag det var dåligt. I början när det lät som "Kom Igen Lena" fast med annan text och fel sångare, sen kom jag in i låten och började gilla den. Ser fram emot att se den i Andra Chansen på lördag.


Lisa Miskovsky - Bra låt som växer. Gillar dansarna i bakgrunden. En liten anekdot att tillägga om Lisa Miskovsky är att hon varit med i Vi Unga (samma organisation jag varit med i sedan födsel och är väldigt engagerad i) och uppträdde på Rixlägret (Vi Ungas sommarläger för hela landet) år 1993 (fyra veckor innan jag föddes) i Vindeln.


Danny Saucedo - När Gina presenterar Danny och han går upp på scen med "Popular" med Eric Saade som intromusik får jag hjärtklappning. Det är bara så uppenbart att han kommer gå vidare (och uppenbart att han och Eric borde gifta sig). Sedan börjar själva showen, och vilken show! Astuffa dräkter med Troninspirerade ljusslingor på. Helt GRYMT! Kastade mig på telefonen och smsade till Danny. Tyckte han skulle gå vidare, undrade bara vem som skulle få följa med honom. I'm feeling great, I'm feeling awesome, ja, Danny, jag också...


Ja, det var då mina åsikter om lördagens deltävling. På lördag intar vi Nyköping för att visa Andra Chansen. Hoppas att det blir en bra lottning i duellerna. Malmö var ett väldigt bra startfält. Jag tror Danny är det mest awesome som varit i Malmö Arena sedan jag var där i höstas. Hehe, ifall inte Eric Saade varit där, that is. Men nu, på tal om saker som är awesome så kan jag ju snacka lite om min och min kompis Mr Ferrari's idé om att skriva "The Chart of Awesomeness" vilket är en lista över de mest awesome sakerna i världen, skriven av mig. Det kommer ta ett tag att skriva denna lista färdig, eftersom allt måste utvärderas, men just nu ligger på första plats: 

  1. Aliens, Magic, Unicorns, Sports cars, Disney, Lord of the Rings, The Doctor, Hogwarts, Queen, Star Wars, Pigfarts
Jag borde även rangordna dessa saker, men jag vill inte välja, eftersom allt är så awesome. På andra plats ligger: Ben&Jerry's , jag, Barney Stinson, Bacon och rosa solglasögon. Jag funderar på om man kunde lägga in Star Wars som en subkategori till Aliens, och göra samma sak för Hogwarts och Magi. Man kan nog även lägga in The Doctor (huvudkaraktären i Doctor Who) under Aliens. Jag får utforska detta ytterligare och rådfråga min vän som ligger på plats nr 6 i listan (tillsammans med ett giftemål mellan Danny och Eric och Coca-Cola) vad han anser om det hela, eller om jag bodre utöka till en graf av något slag. Det finns även med en lista över saker som inte är awesome. Där finns Hannah Montana, Twilight, Fotboll, och lite andra icke-tuffa saker. 
Jag lovar att publicera listan när den är klar. Men nu är det dags att gå och lägga sig. 
Tack och hej, leverpastej!
Ovido - Quiz & Flashcards