Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Mimmi - 25 februari 2012 18:29

Hej hej!

Det börjar bli dåligt med inlägg nu på sportlovet. Jag har fullt upp med att göra ingenting och chilla. Det är mycket ansträngande och hårt jobb. Jag har lyckats kolla igenom tre säsonger av Wizards of Waverly Place och håller på att ladda ner säsong fyra och kolla på den också. "Åh, nej" tänker ni nu. "Hur mycket mer fjortisfasoner behöver vi stå ut med?" och jag svara bara: Förlåt, men jag råkar börjat gilla jättefjortisiga saker de sista veckorna. Jag misstänker att det är någon sorts åldersnojja, jag inleder ju mitt sista år som tonåring om bara sju månader. Jag går ju även ut gymnasiet om ännu färre månader, och har mina avslutningsprov om ÄNNU färre månader. Lite åldersnojja får man nog allt. Därav min nyfunna kärlek till Disney Channel (vilket jag har sett ner på hela min tonårstid) och min kärlek till Eric Saade och Danny Saucedo. Så dagens ämne kommer på grund av min nya förälskelse i Wizards of Waverly Place (och i synnerhet David Henrie som spelar Justin) vara: 


DISNEY CHANNEL


Jag tänker utförligt analysera detta fenomen och sätta fördelar mot nackdelar så vi får se vad slutdommen blir.


Vad jag gillar med Disney Channel: Wizards of Waverly Place, Sonny With A Chance, So Random, att det ibland (men tyvärr väldigt sällan) visas gamla filmer "In TECHNICOLOR" med Pluto, Piff och Puff, Musse och Kalle Anka. Ett gäng anda roliga serier tex The Suite Life On Deck. Ett gäng söta killar: Sterling Knight, Zac Efron *dräggel*, David Henrie (OMG GIVE MEEEE!!!!) och roliga tjejer: Demi Lovato, Ashley Tisdale, (jag kan inte fatta att jag säger detta:) Selena Gomez (trots att hon är ihop med Justin Bieber), Tiffany Thornton


Vad jag ogillar med Disney Channel: HANNAH MONTANA. Jag tål inte den människan. Miley Cyrus är nog den mest störiga person jag någonin hört talas om. Klarar inte av hennes röst eller hennes jobbiga skratt. Usch, nej, henne skulle jag klara mig bra utan. Dubbade serier så jag inte kan höra orginalet (är extra jobbigt när man skojar om Engelsk vs Amerikansk vs Australiensk dialekt eller gör ordskämt), störiga människor som: Miley Cyrus. Slut på listan. 


Jag vet inte riktigt vad jag kommit fram till här, men jag tror att jag visat att det finns för och nackdelar med allt (men nästan bara fördelar med David Henrie och Zac Efron). Min nya obsession av David Henrie är numera 20% av anledningen varför jag kollar på How I Met  Your Mother (60% är Barney) han spelar ju Teds framtida son. I alla fall. Det är dags att laga mat så den blir färdig i tid tills Melodifestivalen. Ikväll tävlar Danny med oddsen 1,05. Jag ser en potentionell vinnare i den killen. Han har ju startnummer 32 i hela tävlingen. Jag kommer visa statistik på startnummer 32 imon när jag även lägger upp mina ointressanta åsikter om dagens deltävling. Jag kommer även liveblogga på Twitter (jag heter wiiimzy på Twitter också) och sånt trevligt. Hoppas det inte var något jag glömde säga idag. Om det var något så skriver jag det på handen och lägger upp det imorgon (inte handen, bara vad jag skrivit där)


Nej, nu ropar mamma för sextonde gången.


Tack och hej, leverpastej!

Ovido - Quiz & Flashcards