Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Mimmi - 21 februari 2012 17:01

Hej igen efter en lång tid utan bloggning!

Jag har haft mycket skolarbete under de senaste dagarna, men nu är det klart! Tänkte lite såhär i efterhand ge mina synpunkter på Melodifestivalens tredje deltävling. Jag livebloggade på Twitter under programmet, men det var det såklart ingen som brydde sig om *gråter stora tårar* aaaanyway, dags att prata om:


MELODIFESTIVALEN DELTÄVLING TRE


Youngblood - För en tjejig tjej som älskar allt fjortisaktigt som typ, Eric Saade, och typ, pojkband, så tycker jag att detta är ganska störigt. Inte bra låt, inte bra sång, inte bra show. Blä, illa. Förstår inte hur de gick vidare (eller, jo, det gör jag, för kvällen var mycket dålig i allmänhet). Bad att någon skulle ta tillbaka EMD (mest för att jag vill se Danny så han och Saade kan gifta sig)utan att tänka mig för.


Maria BenHajji - Jag gillade denna låten! Tyckte den förtjänade bättre än sista plats för kvällen. Synd.


Mattias Andréasson - Hehehe, sa jag något om EMD. Hihihi. Men allvarligt, Mattias borde inte satsa på en solokarriär, det är tydligt att Erik och Danny är de två awesome i laget och att Mattias mest är med för att ED låter konstigt. Men i all seriositet, låten är ganska bra. Trodde först att den skulle gå vidare, men blev överbevisad av svenskafolket.


Love Generation - De hade sparat in på kläderna genom att inte ha båda benen eller armarna. Låten är ganska bra, trodde den skulle gå till Andra Chansen, men inte då...


Carolina Wallin Pérez - En ganska tråkig låt. Inte mycket att säga.


Andreas Johnsson - Ännu en tråkig låt, trodde inte den skulle gå till Andra Chansen.


Molly Sandén - "Why Am I Crying?" Well, för att Eric Saade gjort slut med dig kanske? Just a thought. Molly sjunger bra, men låten är samma som förra gången hon var med (även om den var om att inte vara ledsen utan om hur mycket hon älskar sin pojkvän aka Eric Saade) och den är väl bra, även om jag av princip ogillar att hon är bra, eftersom jag är på Erics sida... 


Björn Ranelid feat Sara Li - Denna låten skulle vara sjukt grym om man bara gjorde den lilla ändringen att stänga av Ranelids mikrofon och gömma honom under scenen. Sara Li är jättebra, tycker bara synd om henne som måste stå ut med den läskiga gubben som tar hennes spotlight. 


Ja, detta var då mina åsikter. Ville inte att några bidrag skulle gå vidare. Inga var tillräckligt bra. Är det bara jag som tycker att i år hara varit ett dåligt Melodifestivalår? Det kan ju bero på att Saade inte är med, men ändå. Jag hoppas att han ska vara med i finalen och uppträda och vara så awesome att alla röstar på att han ska vinna. Sedan bildar han och Danny en duo som kallas Daric och är Sveriges bidrag till Eurovision Song Contest. I Azerbajan vinner Sverige överlägset och Danny friar till Eric på scen och de gifter sig, skaffar ett barn, en barnflicka (jag) och har en underbar familj och lever lyckliga i alla sina dagar och har roliga äventyr med barnflickan och hennes pojkvän Darren Criss och hennes bröder Joey Richter och Joe Walker. Eric och Dannys son och hans kompisar hittar på hyss tillsammans med barnflickan och det är aldrig en tråkig minut i hushållet Saucedo/Saade. 

Det låter som en jätterealistisk dröm! *drömmer sig bort*


Nej, i all seriositet. Det är dags att avsluta dagens inlägg, jag ska få besök av en gammal vän som heter Camilla. Ska bara leka lite till med min katt och min laserpekare :D


Tack och hej, leverpastej!

Ovido - Quiz & Flashcards