Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Mimmi - 16 februari 2012 17:49

Hej världen!

Idag har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra! Nej, det var inte att krypa baklänges över Stortorget utklädd till Svampbob. Jag lade upp en länk till min blogg på Facebook. Jag vet inte hur många som kommer läsa, eller hur många som kommer tycka jag är en självupptagen liten fjortis (vilket jag själv tycker jag är) men jag hoppas att jag inte får för mycket läskig kritik. 


Jag borde egentligen just i detta nu sitta vid min dator och skriva på min Extended Essay. Men jag sitter ju vid min dator och skriver, så det är ju två rätt av tre! (Å vad jag är duktig på att skjuta upp saker!) Oj, jag hann göra ett långt avbrott där och prata i telefon angående ett läger jag planerar, men eftersom jag har viktigare saker för mig (Extended Essay) så avstår jag från att vara huvudansvarig (i alla fall för tillfället) och fortsätter jobba på mitt blogginlägg. 


Jag noterade att min kära vän Elena antagligen läst mitt senaste blogginlägg eftersom hon kommenterade på länken på Facebook. Jag måste i framtiden se upp med vad jag skriver så ingenting blir fel, eftersom jag nu har världens ögon på mig (LOL! Jag har Elenas ögon, men det är nära nog) så jag måste skriva sanningen om allt och inte ljuga. Jag borde nog svära den där ordern man svär innan man vittnar i domstol. Det hade nog varit bra. Eller, kanske inte. Jag skulle ju åka i fängelse om jag sedan råkade ljuga! Nej, det är nog bäst att hålla mig till att säga så som Jonas Gardell säger om sina självbiografier: "Det är sanningen så som jag upplevde den" Det är lite skillnad från Jan Guillous uttalande om sin självbiografi Ondskan: "Allt i romanen är den fullständiga sanningen" när man sedan undersöker detta upptäcker man att inte ens arkitekturen av skolan han gick på var rätt. I boken förklaras det åtskilliga gånger att huvudkaraktären är med i skollaget i simmning, när det i verkligheten inte ens fanns en simhall på skolan. BUSTED! Haha, det var lite det reaktionen alla hade när vi diskuterade det på Svenskan. Lille Janne, han är minsann lite speciell. 


Nej, nu är det nog snart dags för mat, me nförst ska jag skriva 200 ord om varför Severus Snape är en missförstådd hjälte. (Det är vad min Extended Essay handlar om)


Tack och hej, leverpastej!

Ovido - Quiz & Flashcards