Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Mimmi - 14 februari 2012 21:00

Hej alla kärleksglada människor!

Själv så måste man ju under dagen stå ut med alla de människor som gör sina kärleksförklaringar på Facebook, till personer de varit ihop med i en vecka. Är det bara jag som tycker det är lite väl överdrivet ibland? Vem har sagt att man är mer kär bara för att det är Alla Hjärtans Dag? Måste man köpa presenter till varandra bara för att det är ett speciellt datum? Är det inte bättre att alltid påminna varandra om att man älskar varandra (men helst inte på Facebook, då blockeras man från min News Feed), än att bara bry sig den 14:e februari? Men, som sagt, det är ju bara min åsikt. Den kanske skulle ändras om jag inte var Forever Alone. 


I alla fall, det var inte Alla Hjärtans Dag jag skulle diskutera idag. Det var faktiskt någonting annat, men jag kommer inte ihåg riktigt vad det var som skulle sägas, så jag fortsätter med att bara prata om olika saker som jag tycker är kul att nämna, utan att ha ett Dagens Ämne.


Först kan jag hurra lite över en otroligt lätt skoldag. Jag började kl 11.40 och hade Teater, där vi inte gjorde något speciellt (eller snarare: jag behövde inte göra något speciellt), och sedan hade jag Matte, där jag istället läste mejl från lärare som berättade för mig att jag kommer ha prov på de lättaste böckerna vi läst (vilket gjorde mig mycket glad) och ett mejl från min SYV som sa att jag inte ska ge upp angående min önskan att gå Juristprogrammet i Göteborg, även om jag inte har rätt betyg. Efter den halvtimmeslektionen slutade jag, gick till biblioteket, hämtade ut en bok, gick till skomakaren och hämtade mina skor, hittade en jättemysig affär som jag tyvärr inte hann utforska innan bussen gick hem. Jag gick hemifrån kl 10.35 och var hemma 15.35 Ganska okej dag. 


Jag har även idag hunnit anmäla mig till Högskoleprovet, betala telefonräkningen lågt i förväg, sålt biljetter till morgondagens filmvisning (en del av det vi gör i ungdomsorganisationen Vi Unga i Kronköpinge län) och löst ett par problem som uppstod (de är inte intressanta så jag ska inte prata om dem). Har även hunnit svara på 40 teorifrågor till körkortet och hjälpt en vän med en Svenskaläxa. Sen när jag är färdig med dessa aktiviteter, och inte längre kan skylla på att de måste göras, sätter jag mig istället här, och på Facebook, för att kunna skjuta upp arbetet med min TOK-uppsats, som har 600 (helt värdelösa) ord (varav 200 är svärord) utav de 1200 som ska vara skrivna färdigt på torsdag. 


Men nu ska vi prata om någonting kul istället! Jag och min vän Mickis (mickisdahl.bloggplatsen.se) tänkte tilsammans göra ett videoblogginlägg. Vi kom på den helt brilljanta idéen tidigare idag när vi snackade om hennes senaste blogginlägg (vilket var sjukt roligt, om teknologi i vårt samhälle), och tyckte att vi var otroligt smarta (vilket vi är) och tänker göra detta videoinlägg så snart som möjligt. Tyvärr går vi inte i samma klass, eller i samma årskurs för den delen, men vi ska försöka spela in det omedelbart. AWESOME!


Ja, nu är det nog dags att faktist skriva de där 1200 orden. Eller så använder vi Copy+Paste... men det gör jag nog inte med närmre eftertanke... Det känns som fusk på något sätt... (undrar hur?)


Tack och hej, leverpastej!

Ovido - Quiz & Flashcards