Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Mimmi - 12 februari 2012 18:54

Hej världen!

Det är nu dags att summera gårdagens deltävling. Dagen Ämne blir enligt enkel logik:


MELODIFESTIVALEN DELTÄVLING TVÅ


Älskade introt! Sjöng med i alla Backstreet Boys-låtar och kände mig allmänt fangirly. Sen började ju själva showen med en kavalkad av olika låtar av olika braighet.


Ulrik den Glade - Mycket bra låt, förtjänade sin finalplats. Tyvärr var nog Top Cats lite bättre men Muntergöken vann på sin skara fjortisar som älskar honom (ungefär som Eric Saade med mig i gänget) och självklart röstade. Men det var en bra låt så jag klagar inte.


Top Cats - Yeah! Svängig och kul låt som jag personligen hellre skickat till final än Ulrik den Glade, men Andra Chansen är inte dåligt det heller! Försök nu bara slå ut Sean Banan där! Tuff pianospelare som spelade med foten.


Sonja Aldén - Bra men otroligt tråkig låt som man hört förut. Sarah Dawn Finer behöver inte vara rädd.


Andreas Lundstedt - Justin Bieber håller inte med om titeln och alltså floppar låten. Never Say Never är en bättre låt (ja, jag sa det!) och alltså går det inget vidare.


Timoteij - Gillar deras stil, det är lite "Nordman-lite" för att citera min far. Mycket bra låt som jag först trodde skulle gå direkt till final, tills nästa bidrag framfördes.


David Lindgren - En breakdanceande musikalstjärna med en grym låt. Need I say more? Detta är min nya favorit i hela tävlingen! Att själv som sångare mitt i låten slänga bort mikrofonen och börja breakdansa är hur sjukt grymt som helst! 


Mimi Oh - Inget som kommer efter bidrag 6 kan ju ses som bra, men denna låten går verkligen för långsamt. Min namne är långt ifrån lika awesome som jag och floppar totalt. Trååååkigt!


Thomas Di Leva - En okej låt. Di Leva hade ju kunnat åka på samma snålskjuts som Torsten Flink förra veckan, men som tur är blev det inte så. 


Min slutsats denna veckan är att alla som gick vidare förtjänade det, till skillnad från förra veckan. Nästa vecka intar vi Leksand med dunder och brak! 


Snart är det dags för middag, vet inte vad det blir med det luktar väldigt gott!


Tack och hej, leverpastej!


Ovido - Quiz & Flashcards