Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Mimmi - 8 februari 2012 17:44

Nej nu får jag verkligen skärpa mig!

Nu sitter jag här för andra gången idag. Jag börjar misstänka att jag använder bloggingen som tidsfördriv och för att skjuta upp saker som jag faktist borde göra. Jag har inte ens något viktigt att säga. Jag bara babblar ju om osammanhängande och ointressanta saker. Trots min störighet och att jag är ganska tråkig, så har jag haft tre läsare bara idag! Jag är faktist mycket imponerad av att det är någon överhuvudtaget som skulle vilja läsa det jag skriver! Visst, jag mer eller mindre TVINGAR (eller försöker i alla fall tvingar) folk att läsa min blogg. Ett typiskt citat av mig kan vara: "I wrote about that on my blog. I blog now. Read my blog." eller "Jag skrev om dig, att du var smart, på min blogg. Läs min blogg." Jag berättar om många roliga saker som händer i världen, fast mest i min närhet. Det är lättare att skriva om saker man har koll på, som till exempel ifall jag skulle skriva om läget i Egypten. Det hade varit ett nyttigt ämne och det är viktigt att nyheter rapporteras till omvärlden, men jag lämnar det till nyhetsankarna, de behöver också något att göra. Dessutom är det långt till Egypten och jag har aldrig varit där (däremot har jag sett Egypten när jag åkte buss längs gränsen, i Israel) , så jag bryr mig bara om att rapportera om saker som händer i min närhet, till exempel saker jag och mina tokiga vänner hittar på, och stora viktiga händelser som berör många människor, som Melodifestivalen. 


Ooooooch DÄR var Glee nerladdat (helt lagligt så klart). Då är det dags att skaffa mig lite middag och se på Glee innan jag jobbar på diverse skolprojekt (svenska, biologi, TOK, geografi, engelska...list goes on)


Tack och hej, leverpastej!

Av Mimmi - 8 februari 2012 13:23

Hej världen! (Även om antagligen inte alla i världen förstår svenska)

Jag sitter för närvarande på en svenskalektion och lyssnar på presentationer av mina kära klasskompisar. Jag ska ha en likandan presentation på fredag. 

Det är nu den fjärde dagen i rad jag bloggar. Jag vet inte ens varför jag bloggar så mycket. Jag skriver ändå inget viktigt eller intressant. Men på något sätt är det roligt att skriva om allt jag tänker och tycker och lämnar det öppet för hela världen att läsa (eller i alla fall den svensktalande delen). Jag har alltså fallit för bloggarna. Eller i alla fall för bloggandet. Jag erkänner att jag är ganska självupptagen och att jag tror att alla vill veta vad jag sysslar med. Men jag ser sedan mina läsarsiffror och inser att jag inte direkt kommer förändra världen. 


Nej, nu slutade lektionen och det är dags att förflytta sig. Oj, plötsligt bloggar jag medan jag går! Jag går genom biblioteket... Nu sitter jag ner i biblioteket. Det är ganska kallt här i biblioteket. Jag fryser här i biblioteket. För det är kallt. 


På fredag är det dags för årsmöte i en av mina klubbar. Då ska vi äta och leka och bestämma allt vi ska göra i år. Det kommer bli jätteroligt. 


Annat roligt som händer är att jag är med i en tävling för att vinna biljetter till Eric Saades konsert i Växjö (ja, det är där jag bor, nästan, jag körde förbi Vida Arena medan Melodifestivalen pågick :'( ). Tävlingen började i fredags och jag skickade genast fem mail i olika mailadresser  (för att ha så stor chans att vinna som möjligt) och sista dagen att skicka in är idag. Vinnarna utses på söndag (hoppas, hoppas, hoppas), för jag är ett stort fan av Saade (något jag hoppas att jag nämnt tidigare), och jag lovade honom att jag skulle komma (jag var på hans signering på Grand Samarkand innan jul och han frågade om jag skulle på konserten och jag svarade ja). 

Jag gillar ju Eric Saade. Jag känner mig som världens fjortis, men jag gillar verkligen Eric Saade. Jag har även en sjuk fantasi om att Eric Saade och Danny Saucedo skulle gifta sig och skaffa ett kärleksbarn. Jag har redan använt en simulator för att se hur detta barn skulle se ut.  Det är nog bland det gulligaste jag någonsin sett! 

Det är på grund av mina sjuka fantasier som jag hejar på Danny i Melodifestivalen (och för att han gästspelar i en historia jag skriver, dessutom är han ganska söt och sjunger bra) . 


Kan även meddela att min vän Matilda (som igår undrade ifall kor födde levande ungar) nyss sade att: "I want to be a plug" (jag tror hon menade att hon ville bli mer ambitiös i sitt pluggande). 


Med de intelligenta orden så avslutar jag dagens inlägg och börjar jobba på min svenskapresentation.


Tack och hej, leverpastej!

Ovido - Quiz & Flashcards