Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Dag ARTON på ön och önskelista!

Av Mimmi - 27 november 2012 19:11

Hej Sverige och hej Emelie! (av någon anledning räknas inte Emelie till Sverige)
Jag har nu levt här på ön i arton dagar och jag lever fortfarande. Det stormar lite utanför huset, men det är oviktigt och inte så farligt. Det blåser mest, och regnar. Men jag tror inte det räknas som storm. Det är i alla fall oviktigt, för jag ska prata om min önskelista.
Jag gick ju igenom min önskelista med mina kära föräldrar igår och den var godkänd (fast de undrade om jag inte önskade mig något vettigt också). Men listan utökades när jag gick igenom mina sparade länkar i webbläsaren och hittade saker jag vill ha men inte har pengar till (och det är ju det man har julklappar och jättesnälla människor till, eller hur?).


Så här kommer den, Mimmi Elsa Amanda Kungbergs officiella önskelista 2012:


Ed Sheeran - + (Deluxe) (ja, albumet heter så, ett plus-tecken, fråga mig inte varför, deluxeversionen har bonuslåtar)
One Direction - Take Me Home (Yearbook Edition) (yearbook versionen har bonuslåtar jag vill ha)
Little Mix - DNA (men den finns tyvärr bara på import från CDON, som kostar typ 300 kr, och inte på Spotify heller, eftersom de inte är kända i Sverige än)
Biljetter till One Directions Take Me Home Tour (men lycka till med det när den varit utsåld sedan oktober)
Nya hörlurar
Dator (hint, hint, Jenny)
Adapter EU/UK (vilken normal människa önskar sig adaptrar i julklapp?)
Portabel hårddisk (helst över 1 tb)
Doctor Who Säsong 1-6 (The New Series) (finns också bara på import, eftersom Sverige inte insett hur underbar denna serien är)
Porslin "Jade" av Rosenthal (det enda vettiga jag önskar mig)

Deathly Hallows halsband

Hogwartströja 

Schack-spel baserat på det i Harry Potter och De Vises Sten (kostar typ multum, men jag har alltid velat ha det)

Pandora-berlocker och diverse andra smycken

Diverse merchandise från alla saker jag är ett fan av.


Listan kommer säkerligen utökas med tiden, men detta är vad jag har just nu...


Nu har jag gjort mitt, och faktiskt skrivit en RIKTIG LISTA och inte bara sagt "Jag vill ha pengar" vilket min kära far gjorde. Åh vad duktig jag har varit!


Klart slut, varulstjut! (fast här är det mest vinden som tjuter)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards