Alla inlägg under november 2012

Av Mimmi - 27 november 2012 19:11

Hej Sverige och hej Emelie! (av någon anledning räknas inte Emelie till Sverige)
Jag har nu levt här på ön i arton dagar och jag lever fortfarande. Det stormar lite utanför huset, men det är oviktigt och inte så farligt. Det blåser mest, och regnar. Men jag tror inte det räknas som storm. Det är i alla fall oviktigt, för jag ska prata om min önskelista.
Jag gick ju igenom min önskelista med mina kära föräldrar igår och den var godkänd (fast de undrade om jag inte önskade mig något vettigt också). Men listan utökades när jag gick igenom mina sparade länkar i webbläsaren och hittade saker jag vill ha men inte har pengar till (och det är ju det man har julklappar och jättesnälla människor till, eller hur?).


Så här kommer den, Mimmi Elsa Amanda Kungbergs officiella önskelista 2012:


Ed Sheeran - + (Deluxe) (ja, albumet heter så, ett plus-tecken, fråga mig inte varför, deluxeversionen har bonuslåtar)
One Direction - Take Me Home (Yearbook Edition) (yearbook versionen har bonuslåtar jag vill ha)
Little Mix - DNA (men den finns tyvärr bara på import från CDON, som kostar typ 300 kr, och inte på Spotify heller, eftersom de inte är kända i Sverige än)
Biljetter till One Directions Take Me Home Tour (men lycka till med det när den varit utsåld sedan oktober)
Nya hörlurar
Dator (hint, hint, Jenny)
Adapter EU/UK (vilken normal människa önskar sig adaptrar i julklapp?)
Portabel hårddisk (helst över 1 tb)
Doctor Who Säsong 1-6 (The New Series) (finns också bara på import, eftersom Sverige inte insett hur underbar denna serien är)
Porslin "Jade" av Rosenthal (det enda vettiga jag önskar mig)

Deathly Hallows halsband

Hogwartströja 

Schack-spel baserat på det i Harry Potter och De Vises Sten (kostar typ multum, men jag har alltid velat ha det)

Pandora-berlocker och diverse andra smycken

Diverse merchandise från alla saker jag är ett fan av.


Listan kommer säkerligen utökas med tiden, men detta är vad jag har just nu...


Nu har jag gjort mitt, och faktiskt skrivit en RIKTIG LISTA och inte bara sagt "Jag vill ha pengar" vilket min kära far gjorde. Åh vad duktig jag har varit!


Klart slut, varulstjut! (fast här är det mest vinden som tjuter)

Av Mimmi - 26 november 2012 13:46

Hej hörrni, gissa vad? 

Jag har laddat upp ett videoblogginlägg till.  Det är inte manuskripterat (är det ens ett ord?) så förbered er på hemskheter. 

Men vad har jag mer att säga? Inte så mycket, förutom att jag satt på nålar igår under X Factor resultaten. James gick igenom snabbt och bra som han skulle, men sedan blev jag rädd igen. Mina kära små sötnosar från Union J blev inte uppropade utan både Jahmene och Chris gick vidare direkt (VEM RÖSTAR PÅ CHRIS OCH JAHMENE?! DE ÄR TRÅKIGA OCH BORDE INTE VARA KVAR I TÄVLINGEN! Buhu, jag saknar Ella...) och fick mig att sitta och bita ner naglarna till roten. Rylan skulle väl inte kunna stanna kvar när Union J gjorde världens performance i duellen? Som tur är har både Louis, Gary och Tulisa ett hjärta och bra öron, så de lät rätt gäng stanna kvar i tävlingen. Men det var ändå jobbigt för mitt hjärta att nästan förlora ännu en favorit med bara en veckas mellanrum. Jag drog en lättad suck när de lyckligt hoppade av scenen.


Då ska vi börja prata om artisterna som uppträdde under kvällen, Bruno Mars och Rihanna. Kan jag bara få säga hur besviken jag är över Rihanna i helhet? Hon ställer in shower för hon har varit och festat hela natten och lip-syncade igår på X Factor (för att inte tala om rykterna om att hon är ihop med Chris Brown igen). Nej, jag tycker inte riktigt om henne.

Men jag gillar Bruno Mars. Tuffing med bra låtar och bra röst. Japp. 


Det är typ det jag behöver säga. Jag ska göra ett inlägg angående pandan imorgon, och lägga upp min önskelista så fort jag gått igenom den med mor och far. 


Klart slut, varulvstjut!

Av Mimmi - 22 november 2012 20:47

Ja, jag lever fortfarande, och nej, jag har inte laddat upp någon videoblogg.

Sanningen är den att jag är så sjukt upptagen att jag inte har tid att göra sådana saker! Jag har så mycket annat att göra, som att... andas... och... andas. 

Okej, så jag kanske inte är så upptagen i alla fall. Men det är ju oviktigt. Jag är glömsk och lat. Det vet ni väl redan. 


Men jag har inte så mycket att berätta i detta inlägget heller, förutom att jag nu har ett spikat datum för hemkomst och avfärd. 

Jag kommer hem den 20:e december och flyger tillbaka hit till ön den 5:e januari. 15 hela dagar i mitt älskade Sverige! (ni anar inte hur mycket jag saknar Kexchoklad och svensk julstämning)


Fast jag står ju inför ännu ett problem: Julklappar.


Vad önskar sig folk? Vad har jag råd att köpa? För om jag fick som jag ville hade jag köpt ett halsband till mamma gjort av Jersey-pärlor, men det kostar ju ett antal tusenlappar så jag kan inte riktigt göra det. 

För som många vet gillar jag ju att ge bort fyndiga och personliga saker som folk verkligen vill ha, helst även i jätteroliga paket och konstigt inslagna (ja, Max, jag syftar på plektrumen och bomb-paketet)

Själv har jag till och med skrivit önskelista, vilken jag kommer publicera här om ett par dagar (den behöver först ha en genomgång med ett par personer med höga positioner och stor betydelse i mitt liv). Men vad jag vill ha är ju egentligen oviktigt. Det är vad ni, mina kära läsare (för let's face it, det är bara mina närmsta vänner och familj som läser inläggen), önskar sig som är viktigt. Jag har skrivit en lista på folk jag tänker ge julklappar till (eftersom jag på något konstigt sätt har ganska många vänner, vilket jag inte alls förtjänar, så måste nästan alla tyvärr rensas bort från listan, eftersom min plånbok inte är speciellt full. Men jag lovar, om jag kunde så skulle jag ge julklappar till alla jag känner, för ni är ganska astuffa allihop) och den är inte jättelång som tur är och innehåller bara de allra allra närmsta vännerna, mamma, pappa och mina katter (ja, jag ger julklappar till mina katter, det är inget konstigt med det). Men nu har ni vänner som borde veta att ni är med på listan i uppdrag att tala om för mig vad ni önskar er (och om en enda av er säger "pengar" så tänker jag ge er en bunt Jersey-pund, som bara kan användas i kronbesittningarna) så jag kan gå och julshoppa! :D (Det gäller även mamma och pappa, jag vill veta vad ni önskar er också) (oroa er inte för katterna, de är enkla att köpa julklappar till)


Men det var typ det jag hade att säga. Hoppas alla har det bra hemma i Sverige! (och jag har fått prata med Emelie nu. Hon loggade in på Skype till slut, men hennes telefon var inte så bra att skypa på :P)


Klart slut, varulvstjut!

Av Mimmi - 19 november 2012 20:18

Hejsan tjenare!

Jag är fortfarande på ön, och tanken var att jag idag skulle lägga upp ett videoblogginlägg. Det visar sig att min mobiltelefon spelar in i ett konstigt format, så jag skippade den idén, och hoppas min riktiga kamera kommer hit snart (min kära mor skickar ett paket med nödvändiga saker till mig). Då kommer ni inte undan mig! 


Men det jag tänkt berätta om i dagens videoblogg var faktumet att jag skaffat kompisar, dansat benen av mig och min frustration över TV4, X Factor UK och min brist på videokamera. 


Mina kompisar är tuffa och roliga, och jag är glad över att ha någon att umgås med nu när jag är strandsatt. Jag kanske skulle döpa hela bunten till Lördag, bara för att retas... Haha, de som fattar referensen får en kram. Men jag är för lat för att skriva något riktigt utförligt så som jag gjort i videobloggen. Fast där skrev jag ju inte... Jo, jag skrev manus, men inte i själva bloggen. Ni fattar vad jag menar. Jag ska filma direkt med webbkameran imorgon istället. Hoppas det blir bättre så. Det blir det nog. Jag önskar jag var mer teknisk ibland. Var är du när jag behöver dig, Emelie? Du är aldrig inne på Skype heller! Nu börjar jag bli riktigt besviken på dig, Emelie. Getting real tired of your shit, Emelie. EMELIE ÄR DUMMIG! (ok, för er som inte vet det, och tror att jag är sjukt elak mot en stackars tjej som heter Emelie, så är hon van vi det, och hon vet att jag bara skojar med henne, för hon är min bästis och jag älskar henne :))


Men frustration över TV4, som inte låter mig se livesändningarna av X Factor, vilket gör att jag inte vet ifall det var rättvist att Alexander åkte ut eller inte (fast jag är glad så länge Awa och J.E.M är kvar), och frustration över att jag inte vet ifall jag kommer kunna se Melodifestivalen live eller inte, eftersom SVT inte livesänder någonting förutom Rapport och Aktuellt. 

Och frustration över att ELLA FREAKING HENDERSON åkte ut från X Factor UK när Chrisopher Maloney och Rylan fortfarande är kvar. VEM RÖSTAR PÅ RYLAN?!?! SLUTA UPP MED DET! HAN ÄR ETT SKÄMT OCH BORDE ÅKT HEM FÖR LÄNGE SEDAN! OCH CHRISTOPHER ÄR SÅ TRÅKIG MEDAN ELLA OCH JAMES ÄR SÅ BÄST OCH UNDERBARA OCH SPECIELLA OCH ARGH! SLUTA RÖSTA PÅ DEM SOM INTE ÄR BÄST! 


Ja, nu har jag det avklarat. James och Ella skulle inte varit i duell. De skulle stå i final. Men det gick ju inte så nu. Synd. 

Har inte så mycket mer att säga som inte kan vänta till imorgon, så...


Klart slut, varulvstjut!

Av Mimmi - 15 november 2012 14:27

Nämen hejsan igen!

Det undgick mig inte att min blogg blivit tre gånger mer populär nu när jag flyttat till en liten ö i Engelska kanalen. Jag kanske borde flyttat för längesedan?  Lite desperat och så, men vad gör man inte för höga läsarantal? Jag vet ett gäng bloggare *host*fjortisar*host* som gör mycket dummare saker för att få läsare och kommentarer. 


Men vad vill jag då prata om idag? Jag har inget nytt videoinlägg, även om jag kanske kommer göra ett senare idag (där jag lovar att försöka ha ett manus) där jag ska visa min lilla utflykt jag gjorde i tisdags (det var verkligen en liten utflykt, mindre än den jag gjorde idag). Jo, jag skulle ju kunna prata om fotboll, denna tråkiga sport som har tagit över min news feed på Facebook. Hur kommer det sig att varje gång Sverige spelar match så blir alla plötsligt sportkommentatorer? 

Okej, till och med jag såg att det var ett snyggt mål, men jag ogillar ju sporten i allmänhet och bryr mig inte så mycket. Och innan någon säger något så kan jag berätta att Jersey-bor inte identifierar sig som Engelsmän, och att min familj är från Skottland, och inte bryr sig ifall Sverige vinner över England. (Great payback från i somras däremot, sjukt bra, och jag vill nästan lägga upp bilden jag tog på en tröja jag hittade på Primark i somras)


Jag var på ett litet äventyr i morse när jag åkte för långt med bussen när jag lämnat Eilidh i skolan och tänkte "men varför inte åka till ändhållplatsen? jag har ändå ingenstans att vara förrän klockan två". Så jag följde med bussen och kollade när nästa buss skulle gå tillbaka, innan jag tog en liten rundtur i innerstan (som btw inte är speciellt stor, men väldigt mysig) och hittade en Claire's-butik (jag älskar den affären, det är som Glitter fast sju gånger bättre), en Accessorize-butik och ett gäng klädaffären som såg intressanta ut. Det kommer bli kul att utforska dem mer någon dag, och kanske köpa lite julklappar åt folk ;) 


Ja, jag har inte så mycket mer att säga förutom att jag skaffat ett Jersey-telefonnummer och att jag kommer använda det hela tiden jag är här, men byter tillbaka till mitt svenska nummer så fort jag kommer till Kastrup. Om ni vill ha numret kan ni meddela mig på Facebook, Skype, Twitter, mail, röksignaler, morsekod, eller fråga min kära mor, som har det. 


Klart slut, varulvtjut!

Av Mimmi - 12 november 2012 12:53

Det låter som om jag var med i Robinson eller nått, men det är jag inte. 


Mimmi har packat väskorna och begett sig till Jersey, som inte alls är en delstat i USA, utan en ö i Engelska Kanalen, ganska nära Frankrike. Jag bor hos en skottsk familj som flyttar runt i världen och just nu bor på denna härliga lilla ö (herregud vad underbar denna ön är förresten) och behövde en au pair som kunde ta hand om deras dotter när föräldrarna jobbar långa dagar och ofta åker iväg på affärsresor. 


Så vad har då hänt sedan jag lämnade Sverige i lördags? Inte så mycket. Haha, LÖGN! Jag har börjat kolla på det brittiska X Factor och blivit kär i ett nytt pojkband, samt fått en tour av hela ön (som ioförsig inte är så stor, men ändå). Jersey är en ganska liten ö, med runt 100 000 invånare, och är typ 120 kvadratkilometer stort, men den har otroligt vackra stränder och är i allmänhet vacker med sina smala  vägar, klippor och små hagar med Jerseykor. 

Familjen jag bor med är jättehärlig och mysig. Vi kommer bra överens om vilka artister som är bra och de gillar Ed Sheeran (och vad kan gå fel när man gillar Ed Sheeran, right?) och One Direction (titta inte på mig sådär).


Så har jag ju startat en liten videoblogg (skäms över migsjälv och tittar ner i golvet) som är jättedålig men ett bevis på att jag lever (för detta skulle ju kunna vara någon annan som skriver, eller hur?) och mår bra. 


LÄNKEN ÄR HÄR


Men ja, jag har inte så mycket att säga förutom att jag har det jättebra här än så länge, och jag hoppas ni där hemma också har det jättebra!


Klart slut, varulvstjut!

Ovido - Quiz & Flashcards