Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Då var jag här igen

Av Mimmi - 23 september 2012 13:45

Nej! Inte Mimmi igen!

Jo, faktiskt. Jag är här igen och om du vil så får du sluta läsa, men jag tycker det skulle vara mysigt om du stannade kvar. Jag har nämligen nyheter!


Jag ska till Jersey. Nej, inte till Snookie's hemplanet, jag ska till det RIKTIGA Jersey som ligger utanför Frankrike (men ändå tillhör Storbritanien, lite som Bornholm och Danmark). Vad i hela fridens namn ska hon göra där? undrar du. Jo, jag ska vara Au Pair i en familj och bo hos dem. Det kommer bli jätteroligt, och dottern och jag bondade över vår kärlek till One Direction (tyvärr så kan vi inte fangirla över samma saker eftersom hon är åtta och inte förstår allt de fem galningarna håller på med) så det kan ju inte bli annat än asbra (även om jag kanske kommer fälla ett par oanständiga kommentarer om Harry's läppar och var de borde vara placerade fjärilar och regnbågar)! 

Det bästa är även att jag kommer hinna vara med på Halloween innan jag åker. AWESOMENESS!


Men de viktigaste nyheterna i mitt liv just nu: LIVE WHILE WE'RE YOUNG  asdfghjkl, asdfghjkl, asdfghjkl, etc.


Ja, det är alltså The-Band-That-Should-Not-Be-Named's nya singel som släpps imorgon, men videon släpptes i torsdags, och den är.... Well, jag skulle inte säga dålig. Nej, det skulle jag aldrig göra. Jag skulle säga bra, och mysig och rolig och Mr. Badger ser ut att vara hög som ett hus i hela videon. Jag får även Vi Unga känsla av alltihopa, speciellt Rixläger känslor av början där de vaknar i ett tält (med en soffa, what is up with that damn sofa?) och tittar ut över ett gäng andra tält. Mycket mysigt och jag blir smått nostalgisk. (Men what is up with the lyrics? "Tonight let's get some, and live while we're young" ehm, ni sjunger uppenbart inte för tolvåringar längre, om ni någonsin gjorde det) 

Jag klickar nu på repeat för sextonde gången i rad på Youtube och slår mig i huvudet för jag borde skärpa mig. Jag har redan lärt mig låten utantill och funderar på att skaffa en exorcist som kan rädda mig från dessa idiotiska  britter (notera att jag inte inkluderade Mr. Leprechaun). 


Vad har världen kommit till?

Mimmi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards