Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Champions League-final och Ändringar som skulle göra fotboll till världens bästa sport!

Av Mimmi - 20 maj 2012 15:58

Hej alla ni glada Chelseafans! (och beklagelser till Bayernfans)

Jag har snappat upp vilka som till slut vann Champions League för i år. Eller snappat upp och snappat upp, jag tittade på hela matchen (jag vet, jag skäms) och satt konstant och försökte komma på ett sätt för den att bli intressantare.


Jag har aldrig tyckt fotboll är en intressant sport. Fotbollsspelare har alltid verkat diviga och mesiga i mina ögon. Fast det kanske jag bara fått från Zlatan och David Beckham. Men ändå, jag satt alltså och försökte lista ut riktigt grymma sätt att får fotboll att bli intressantare och här är vad jag kom fram till:


Eftersom inga mål gjordes (och nästan ingenting annat intressant hände) under de första 80 minuterna, och min kära far kommenterade att det är mest spel de sista minuterna ändå, så kom jag på den briljanta idén om att ta bort hela första halvlek och halva andra, så speltiden reduceras till cirka 20 minuter. Då är det alltid action, och mycket mer intressant att titta på! Dessutom, ifall det behövs en förlängning, borde sudden death gälla. Det skulle göra det hela mycket mer intressant och sätta mer press på spelarna att faktiskt göra sitt allra bästa och ingjuta lite desperation i det hela. Jag vill se smärta! Och om det går så långt som till straffar, ska bara målvakterna få slå dem, man mot man (Neuer slog en straff och jag tyckte det var astufft, därför tycker jag det är en bra idé)! Dessutom vill jag införa en offsidelinje, det är mycket lättare för alla inblandade och kan inte bli lika mycket en bedömningsfråga som hänger totalt på domarna.

Men om jag inte kan få FIFA att gå med på de här ändringarna har jag ett par andra ändringar som jag verkligen skulle vilja se, vi tar dem med de mest troliga först.


Byta ut straffområdet mot sand istället för gräs. Det skulle ge extra spänning eftersom bollen skulle få en studs som skulle vara ganska oberäknelig. Dessutom är det bra träning för spelarna att springa i sand, och det gör kanske mindre ont om man ramlar (men skulle inte vara mysigt att få i ögonen).


Plantera träd, alternativt gräva en kanal, alternativt bygga en stenmur längs mittlinjen. Det behövs mer hinder på planen, förutom motspelarna då, som båda lagen har problem med, och jag tror att träd skulle vara ett intressant tillägg. Det skulle även kunna bo fåglar i träden som kommer och stör spelarna när de går för nära deras bon. Om man grävde en kanal, skulle spelarna behöva simma eller hoppa över den, men det skulle kunna finnas ett par broar som vaktas av troll, så man måste vara tre stycken som går efter varandra och den sista får slå ner trollet, så de alla kan gå över hur mycket de vill i framtiden, och själva ställa en vakt, så motståndarlaget måste lämna över bollen när de försöker ta sig över, eller betala i att ta bort en medspelare från planen. Samma princip skulle fungera om man istället byggde en mur. Man skulle behöva hitta en väg över den, eller gräva en tunnel under den, eller vinna en av portarna i muren genom att spela Sten, Sax, Påse, Ödla, Spock med väktaren och sedan kunna kontrollera den resten av spelet.


Andra insatser kan också göras för att fotboll ska bli intressantare. Man kan till exempel placera två elefanter på plan, som bara går runt där som stora hinder, alternativt någon sorts rovdjur som inte ätit på ett par dagar. Eller så kan man lägga till paintballgevär och ha stationer för påfyllning av ammunition och återupplivning ifall man ”dör”. I så fall behövs nog lite mer skydd på planen, som plank och träd och stora stenar som man kan gömma sig bakom. Eller, så kan man ha lavadammar som man inte kan gå i, för då bränner man av fötterna, och införa straffar mot dem som puttar i en annan spelare i en sådan damm. Dessutom kan man placera alla spelare till häst, och byta ut fotbollskläderna mot rustningar. Det skulle verkligen vara nått det! Lite tornerspel över det hela! 


Är det bara jag som tycker dessa ändringar är helt fenomenala!?


 Alltså det är ju bara att ringa FIFA direkt och be dem titta över mina förslag och sedan göra mig till chef. Jag skulle ändra fotboll för alltid!


Klart slut, varulvstjut (en sådan kunde man också ha med på plan!)!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards