Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

IB DONE

Av Mimmi - 19 maj 2012 14:34

JAG ÄR KLAR MED IB!

Ja. Jag skrev mitt sista prov igår och dansade runt i korridorerna på skolan tillsammans med mina kära klasskompisar. Nu är det ju så att jag kommer behöva göra retake i biologi, så rent tekniskt sett så var det inte det sista provet. Men jag brydde mig inte utan gjorde mitt bästa ändå. Mitt bästa i den här situationen betyder att jag skrev allt jag kunde (vilket inte var mycket) och ritade en enhörning på en av sidorna man inte fick skriva på (det var en sjukt snygg enhörning btw, komplett med månsken och skog i bakgrunden samt en liten sjö, jag tror att examinatorn kommer uppskatta teckningen). YOLO eller hur?! (YOLO= You Only Live Once, för er som inte vet :))


Vad var det jag snackade om sist som jag skulle fortsätta snacka om men Tjeckien avgjorde matchen så jag blev deppig och inte ville skriva mer? Jo, jag snackade om hur jag ville strypa en busschaufför, men det är inte en jätteintressant historia, så jag tror jag skippar den… Istället ska jag prata om:


MIN FÄRDIGHET MED SKOLAN!


Ja, för jag är alltså klar med skolan för denna termin. HA SÅ KUL ALLA ANDRA MÄNNISKOR SOM INTE VALDE IB!! Nu är det alltså bara att ladda upp för studentbal och studenten itself. Ingenting att göra förutom att chilla i solen med en parasolldrink och läsa böcker man själv har bestämt sig för att läsa, inte för att de ingår i kursplanen! Men om jag känner min kära mor så kommer hon fixa det så jag kommer behöva jobba mer än jag gjorde under de jobbiga månaderna i IB (februari-april i år) och typ städa hela huset. Det kommer bli jättekul! (jag skriver bara så ifall hon skulle bestämma sig för att läsa detta inlägget)


Ja, färdig med skolan är man ju, och alla som bara: ”Shit vad hon måste ha festat igårkväll!” har FEL. Jag hade tänkt festa loss som en galning men icke. Min kära vän mådde inte så bra när vi kom in till stan så jag åkte hem med henne och hade inte råd att åka tillbaka, lite trist, men jag kommer minsann dansa som en galning en annan dag. Jag har ju hela sommaren på mig! I alla fall. Nu är jag ju istället arbetslös, och ska skriva jobbansökningar så fort jag skrivit klart detta inlägg, och inlägget är snart klart. Ska bara påminna om att jag snart kommer med åsikter på Eurovision Song Contest. Vad jag tycker om alla låtar och vilka som borde gå till final, för det är sådant jag egentligen skriver om här på bloggen, inte om mitt eget liv. Ha en awesome dag/kväll/natt beroende på när du läser detta :)


Klart slut, varulvstjut!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards