Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Hockey VM är hemskt....

Av Mimmi - 17 maj 2012 22:34

Hej!

Jag sitter för närvarande och tittar på Sverige-Tjeckien i kvartsfinal i Hockey VM. Alldeles nyss gjorde Zetterberg 2-3 och nu är perioden slut.


Jihde gjorde en jämförelse mellan Zäta och Zlatan och jag och pappa skrattade lite åt tanken på Zlatan på skridskor. Det skulle vara så knäppt. Man är ju jättevan att se honom på en stor gräsplan i fotbollskläder. Tänk er Zlatan i full hockeymundering! Är det inte helt bisarrt?! Jo. Jättekonstigt faktiskt. Men jag antar det skulle vara konstigt att se Zäta spela fotboll också.


Är det inte lite så, att om man är van att se en person eller en sak i en viss situation så är det jättekonstigt att se dem i en annan. Typ som att se alla idrottsstjärnor på idrottsgalan. Man är van att se dem helt svettiga i gulblåa kläder. Sedan går de plötsligt omkring i fina kostymer och klänningar. Jättebisarrt. Lite som att se lärare utanför skolan.


Men nu ska vi inte snacka om bisarra saker utan om Tjeckiens numerära överläge som pågår just nu. Jag är aningen rädd. Fast 3-3 är ganska härligt. Men 5-3 hade känts lite bättre. Usch, vad hockey är läskigt ändå. Speciellt när det är ett VM…


In other news: Jag hade idag mitt näst sista exam! Det var i biologi, och eftersom jag redan är underkänd i biologi och inte kan göra så mycket åt det så var jag inte helt fokuserad på provet. Jag kan ha skrivit ett litet brev till examinatorn och förklarat min situation och att jag tittade på Star Wars istället för att plugga. Dessutom kanske jag kan ha ritat Death Star göra så Alderaan exploderar på en av svarssidorna. Dessutom kan jag ha svarat midiclorians som svar på vad som finns i våra celler. Dessutom kanske jag även råkade rita en Dalek (de onda maskinerna i Doctor Who) någonstans också. Men jag tror det kommer gå jättebra på nästa biologiprov också! Det är imorgon. Jag känner att jag bryr mig så sjukt mycket om skolan just nu!


Men nu vill jag berätta om hur jag blev jättejättearg innan idag och ville strypa en busschaufför.


Som många människor vet så är det Kristihimmelfärdsdag idag. Det är en så kallad ”Röd Dag” i våra svenska kalendrar (det är även Norges nationaldag idag, hoppas ni alla gick runt och kände er riktigt glada över att Norge blev fria från Danmark denna dag för 198 år sedan)


Nä… Nu gjorde Tjeckien mål med bara 29 sekunder kvar, nu blev jag deppig och får fortsätta min historia en annan dag och börja heja på Slovakien i VM.


Nä… Jag tänker inte ens skriva en avslutningshälsning…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards