Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

One Direction och Två Mysiga Läger

Av Mimmi - 15 maj 2012 19:52

Hej där kött och blåbär!

Ew. Det där kommer jag aldrig säga igen. Sämsta repliken någonsin. Påminn mig om att jag inte får säga så igen. Någonsin.


Världen är trevlig, det finns inte mycket att klaga på. Jo, det finns ett par saker. I torsdags när jag tänkte vara tuff och lägga upp ett inlägg som jag skrev mycket omsorgsfullt och bra, så ville inte bloggplatsen vara min kompis, lite likt hur växellådan aldrig vill bli min kompis heller. Jag hade skrivit om hur sjukt awesome Vi Unga är, och gjorde jättemycket reklam för organisationen. Nu får jag vänta med den reklamen, eftersom jag har andra viktiga saker att ta upp i detta inlägg. Det viktigaste jag ska ta upp idag är:


ONE DIRECTION


Ja, jag vet. Det är hemskt och jag förstår inte varför eller hur jag har börjat stå ut med dem (Jo, det förstår jag visst. Jag är en fjortis, fjortisar älskar saker som One Direction och Eric Saade och Jedward och Danny Saucedo) och till och med nästan gillar dem. Jag har väl plötsligt fått bakslag i hjärnan (fast det hade jag väl alltid?) och de fem sjungande sparvarna tog tillfället i akt att invadera mitt sinne. Men det är nog inte alls så. Sanningen ligger i att jag är en mycket aktiv användare på Wattpad, vilket är en sajt för alla som själva skriver egna berättelser (jag har inte lagt upp någonting eget ännu, jag håller på att jobba på en berättelse som jag vill lägga upp) att dela med sig av dem så alla kan läsa. Fanfiction-sektionen innehåller (just nu) nästan bara fanfiction om tjejer som blir ihop med Harry, Louis, Liam, Niall eller Zayn (medlemmarna i One Direction, för er som är vuxna nog att inte ha en aning om vilka det är) (när Breaking Dawn part 1 kom ut var det nästan bara Twilight fanfics och likadant med Harry Potter (HP är mina favoriter)), men det finns även mycket intressantare fanfictions om hur medlemmarna blir kära i varandra (folk som har koll på mig och min blogg vet att jag redan shippar (shippa= anser att två personer borde vara ett par) Daric Saucaade jättehårt) och eftersom jag är lite kändisobsessed just nu och även lite obsessed av att shippa konstiga kombinationer så har jag läst ett par One Direction fanfics där Harry och Louis får känslor för varandra. Eftersom de där fanficsen var sjukt gulliga så har jag börjat tycka om One Direction. Dessutom har de ett par bra låtar också, men det är inte viktigt.

Så vad mer kan jag säga om One Direction? Inte mycket. Men har dampat lite på Tumblr över dem. Då går jag raskt över till ett nytt och spännande ämne:


MINA TVÅ SENASTE HELGER


Som hade mycket att göra med Vi Unga. Jag var förra helgen på ordförandeträff i Ljusdal, som vad jag än sagt i tidigare inlägg inte alls ligger i Dalarna utan i Hälsingland och därmed i Norrland (ja, det var snö där, i MAJ), där jag diskuterade Vi Ungas framtid med glada människor och sov i en hiss (det verkade som en bra idé just då, på morgonen hade jag ont i nacken och knäna eftersom jag inte kunde ligga raklång) och spelade pingis till klockan halv fyra på morgonen (jag var bäst på pingis! Verkade aldrig åka ut! Nästan lika grym som jag var på monopol!). Det var en mycket trevlig helg (förutom snön)!

Denna helgen var jag i Ormesberga. ”Var ligger det?” Undrar Ni. Ja, det är då en bra fråga. Det vet knappt jag heller. Jo, det vet jag. Det ligger i Småland, i skogen (ja, jag vet att hela Småland består av skog, jag bor här).

Det var ännu ett Vi Unga-arrangemang, men på föreningsnivå istället för förbundsnivå. Vi sov i tält, hade Klass 1-varning och frös som giraffer på Antarktis. Men det var en rolig helg! Jag ägde sönder på paintball och dog bara tre gånger av femton (en kula fick jag rakt på kinden och ser ut som om Hulken blev arg på mig, men det är det värt!) Jag ägde även sönder på att vara sjukt awesome i allmänhet och att få folk att tro att jag är en snäll och ansvarstagande person (vilket jag inte är alls, moahahaha). Men jag skaffade nya vänner och var lite väl entusiastisk på ”plocka upp äpplet ur vattenspannen” och ”hitta sockerbiten i mjölet” och såg ut om en snortare som tagit världens överdos i hela huvudet (mjöl fungerar jättebra som torrschampo btw, om någon ville veta) men det var jättekuligt och jag tror jag inte var den enda som tyckte det.


Klart slut, varulvstjut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards