Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Frömjöl kan man inte baka med

Av Mimmi - 3 maj 2012 20:46

Hej alla vänner och er jag inte känner!

(Men inte de som jag känner och inte är mina vänner, ni får ingen hälsning! :P)


Hahaha. Nu är det maj och sånt roligt! Iochförsig (hur i hela fridens namn skriver man det ordet/uttrycket?!?) var det maj redan i tisdags när och igår, när jag skrev sist, men då nämndes det inte, eftersom jag typ hade viktigare saker att säga (nej, det hade jag inte). I alla fall så är det årets femte månad, vilket betyder att den svenska sommaren börjar (i alla fall här nere i söder, i Norrland såg jag att det skulle snöa i helgen) och alla är överlyckliga! Nej, nu ljög jag. Alla är inte alls överlyckliga. Jag har ett gäng allergiker-kompisar som klagar på pollen och sånt konstigt. Jag vet inte vad de snackar om. Pollen har aldrig irriterat mina luftvägar, bara mina ögon när de lägger ett lager frömjöl på en snygg, nytvättad bil så den ändrar färg från silver till gul. Men, som sagt. Nu har vi ju tänkt även på de i samhället med problem och visat vår respekt till dem och lidit lite med dem i deras åkomma. Därför kan vi helt ostraffat kritisera människor utan dåligt samvete! 


Nej, det kan vi inte. För jag tror jag lovade någon gång i mitt allra första inlägg att jag aldrig skulle skriva elaka saker om folk. Därför sparar jag min irritation över bussar och rullatorer till en annan gång och pratar istället om mitt resultat på Högskoleprovet. Jag fick 1.3 poöng, vilket jag inte tycker är så illa, men inte i närheten av Fannys 1.7 (Grattis!!). Så. Då har jag berättat det, inte så mycket att bry sig om. 


In other news... Jag gillar att säga det. Jag ska nog använda den meningen fler gånger. I alla fall. Jag satt igår ute på taket och åt glass. Idag satt jag på taket och åt kalla revben. Imorgon tror jag jag ska sitta på taket och äta kräftor. Nej, det får jag vänta med tills på tisdag. Imorgon ska jag ju spendera halva dagen på diverse tåg. Jag ska nämnligen på ordförandeträff i Ljusdal med Vi Unga. "Ljusdal?" säger ni, "Var ligger det?" och det är en mycket bra fråga! Ljusdal är ett samhälle (eller är det en stad? eller en by?) i Dalarna, och det tar cirka 8 timmar att åka dit från de mer civiliserade delarna av Sverige. "Dalarna?" säger ni, "Var ligger det?" och då ber jag er ta en geografilektion och lära er alla Sveriges landskap utantill. 


Men nu missar jag ju poängen! Jag hade ju skrivit inledningen så att jag skulle kunna snacka om hur jag anser att mars borde vara den första månaden på året, men glömde bort det och började snacka om andra oviktiga(re) saker! Aja, jag får ta den där diskussionen en annan gång. Nu är det dags att packa och plugga.


Klart slut, varulvstjut!


P.S Kommer ni ihåg hur jag skrev att jag skulle skriva om fotboll för ett par inlägg sedan? Nej? Okej, bra. Då var det inget.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards