Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Jordnötter och Mossa mossa gräslök vitlök rödlök!

Av Mimmi - 2 maj 2012 18:04

Tjenare, tjenare *norrländsk dialekt*!

Hoppas livet är underbart för folk i det underbara vädret (det är underbart väder i Småland), och att ni alla tar i beaktning att det är Harry Potterdagen idag. Nej, det är inte hans födelsedag, den är i Juli, men idag är dagen han besegrade Voldemort år 1998. Det är en viktig dag för alla mugglare i världen. Om Potter inte vunnit den sista fighten så hade de blivit förslavade och dödade av Dödsätare. Men nu ska vi inte gå in så mycket mer på det. Vi ska prata om viktigare saker (hahahahaha there is no such thing...).


LIVETS MENING


Hahahahahahahaha. Nä, det ska jag inte snacka om. Jag vet livets mening, men jag tror den är så uppenbar att alla vet det. Jag ska istället babbla på som jag brukar göra, och komma på vad jag ska skriva efterhand. Just nu sitter jag i min säng och äter jordnötter. Jordnötter är intressanta. De är så konstiga. Alla tror de är nötter och skrattar åt texten på paketen som säger "kan innehålla spår av nötter" , när de i själva verket är ätror. På engelska har de i alla fall lyckats få ihop namnet på ett bra sätt (peanut är en direktöversättning av ärtnöt), vilket den person som gav växten sitt svenska namn inte förstod, och alltså kallade dem jordnötter. Smart gjort. Det finns många saker man undrar lite över.


En sak jag brukar tänka på är ifall man kunde korsa svampar med djur. Kan du tänka dig typ en hamster med en kantarell på ryggen? Skulle inte det vara en mycket intressant kombination? Eller typ en hund med ett gäng flugsvampar på magen? Är det bara jag som tänker på sådana saker? Hmmm... Det kanske det är.


Jag och min kära vän Mickis bytte ut texten till Ai Se Eu Te Pego idag. Vi sjöng den med olika innehåll. Det var mest random ord från växtriket, men även en ren smög sig in i en refräng. En mycket underhållande kvart utanför McDonalds i solen. Mossa, mossa, gräslök, vitlök, rödlök! Granar, tallar, björkar, ekar, bokar! Äpplen, päron, kiwi, nektariner! Ja, vi ska göra en video och lägga upp nån gång i framtiden. 


Jag kan även säga att min lilla mamma varit med i tv idag. Hon tycker det är jättehäftigt. Det var lite roligt att se henne på Smålandsnytt faktist. Men det viktigaste som hänt idag:


English A2 HL Paper 1. 

Jag hade det första Final Examet (säger man så? Ja, nu gör man det) i morse, nästa är imorgon. Nu ska jag gå och plugga till det (vilket betyder att jag kommer titta på Glee och sedan spamma Tumblr)!


Klart slut, varulvstjut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards