Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Biljetter till Eric Saade och en allmänt bra dag!

Av Mimmi - 11 februari 2012 18:31

Hej alla!

Jag märkte att mitt bloggande avtagit lite (missade att skriva en dag) och läsarna idag har varit lika många som antalet halsmandlar jag har. Detta gör mig ingenting, eftersom jag inte riktigt bryr mig om folk läser eller inte (FYI, det var en lögn, jag bryr mig faktist, det gör mig glad att se att folk har läst min blogg). Jag kan ju kommentera på att ikväll är det Melodifestivalens andra deltävling, som går av stapeln i Göteborg. Jag kommer twittra under hela programmet (eller i alla fall försöka) och kommentera på allt som händer. 


Men det var någonting jättemycket superviktigt jag skulle berätta också. Kommer ni ihåg den där tävlingen jag var med i? Den där man kunde vinna biljetter till Erci Saades konsert? Gissa vad? Jo, jag vann dem. Helt sant! Så nu måste jag bara bestämma vem som ska få följa med mig. Detta kommer bli svårt. Det allra bästa hade varit om jag varit kompis med Danny Saucedo. Då hade jag kunnat gå med honom, och mitt under konserten så kunde han gått upp på scenen och Daric hade kunnat sjunga sin första duett! Sen hade jag och Danny blivit bjudna till efterfest backstage och Eric hade friat till mig. Det hade varit den bästa planen någonsin! Men jag känner ju inte Danny så det blir ju inte så. Jag måste hitta en vanlig kompis som vill följa med. 


Igår berättade jag för min geografilärare att jag har en blogg, och skojade och sa att han borde läsa den, han tyckte att det var en bra idé och bad mig skicka en länk till honom. Jag tyckte inte det var en lika bra idé, tänk om jag har skrivit något dumt om lärarna på skolan eller avslöjat att jag bloggat under lektioner? Det kanske inte är så hälsosamt att lärare vet hur konstiga idéer jag har eller vet hur ohälsosamma fixeringar jag har till vissa kändisar. Men sen tänkte jag: Alla vet redan att jag är smått galen, vad spelar det för roll om de bara blir lite påminnda om det? 


Jag hör ljud från köket som berättar för mig att det snart är dags för middag. Detta inlägget kan avslutas ganska snart, men först vill jag berätta att igår var en mycket bra dag!


Den bra dagen inleddes av att jag kl 06.40 fick ett sms från Sara där hon berättade att jag vunnti biljetter till Eric Saades konsert (hon hade läst det i tidningen), sen har jag en mycket kort svenskalektion där jag bara fyller i cover sheet till World Lit (en uppsats vi måste skriva) innan jag, Tilda och Matilda får gå och förbereda oss för vår TOK-presentation (TOK är ett ämne som fungerar ungefär som filosofi) jag äter en god muffins medan vi övar och ingenting verkar gå fel. Jag kommer fortfarande ihåg att jag ska på Eric Saades konsert. Vi gör vår presentation, när vi ska betygsätta oss själva så ger vi oss 10 poäng av 20 möjliga. När läraren kommer och tittar på vårat resultat så säger han förvånat: "1o poäng? Verkligen?" "Åh, nej" tänker vi. "Han kommer ge oss sämre." Läraren skrattar och säger: "Jag har ju gett er 16!" Jag, Tilda och Matilda tittar på varandra och blir ganska överlyckliga. Sexton poäng är mycket mer än vad vi väntat oss! Sedan har jag en lång rast, det är stekt fläsk till lunch, något som jag tycker är mycket gott. Jag och Sara spelar kort och av tre partier Skitgubbe, så vinner jag samtliga. På engelskan gör vi inte mycket jobb, och på geografin så har vi en mycket intressant diskussion om globalisationen. Jag hittar även mina skor som jag glömde i skolan igår (två par som jag skulle ta till skomakaren för att klacka om), och jag halkar inte ute i snön. Jag har sedan en trevlig kväll med mina tjejkompisar och avslutar kvällen med att titta på Mulan. 


Nu ropar min mor att jag ska komma och äta. Dags att snart twittra under Melodifestivalen!


Tack och hej, leverpastej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards