Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Fallet för bloggar och Daric (Danny+Eric))

Av Mimmi - 8 februari 2012 13:23

Hej världen! (Även om antagligen inte alla i världen förstår svenska)

Jag sitter för närvarande på en svenskalektion och lyssnar på presentationer av mina kära klasskompisar. Jag ska ha en likandan presentation på fredag. 

Det är nu den fjärde dagen i rad jag bloggar. Jag vet inte ens varför jag bloggar så mycket. Jag skriver ändå inget viktigt eller intressant. Men på något sätt är det roligt att skriva om allt jag tänker och tycker och lämnar det öppet för hela världen att läsa (eller i alla fall den svensktalande delen). Jag har alltså fallit för bloggarna. Eller i alla fall för bloggandet. Jag erkänner att jag är ganska självupptagen och att jag tror att alla vill veta vad jag sysslar med. Men jag ser sedan mina läsarsiffror och inser att jag inte direkt kommer förändra världen. 


Nej, nu slutade lektionen och det är dags att förflytta sig. Oj, plötsligt bloggar jag medan jag går! Jag går genom biblioteket... Nu sitter jag ner i biblioteket. Det är ganska kallt här i biblioteket. Jag fryser här i biblioteket. För det är kallt. 


På fredag är det dags för årsmöte i en av mina klubbar. Då ska vi äta och leka och bestämma allt vi ska göra i år. Det kommer bli jätteroligt. 


Annat roligt som händer är att jag är med i en tävling för att vinna biljetter till Eric Saades konsert i Växjö (ja, det är där jag bor, nästan, jag körde förbi Vida Arena medan Melodifestivalen pågick :'( ). Tävlingen började i fredags och jag skickade genast fem mail i olika mailadresser  (för att ha så stor chans att vinna som möjligt) och sista dagen att skicka in är idag. Vinnarna utses på söndag (hoppas, hoppas, hoppas), för jag är ett stort fan av Saade (något jag hoppas att jag nämnt tidigare), och jag lovade honom att jag skulle komma (jag var på hans signering på Grand Samarkand innan jul och han frågade om jag skulle på konserten och jag svarade ja). 

Jag gillar ju Eric Saade. Jag känner mig som världens fjortis, men jag gillar verkligen Eric Saade. Jag har även en sjuk fantasi om att Eric Saade och Danny Saucedo skulle gifta sig och skaffa ett kärleksbarn. Jag har redan använt en simulator för att se hur detta barn skulle se ut.  Det är nog bland det gulligaste jag någonsin sett! 

Det är på grund av mina sjuka fantasier som jag hejar på Danny i Melodifestivalen (och för att han gästspelar i en historia jag skriver, dessutom är han ganska söt och sjunger bra) . 


Kan även meddela att min vän Matilda (som igår undrade ifall kor födde levande ungar) nyss sade att: "I want to be a plug" (jag tror hon menade att hon ville bli mer ambitiös i sitt pluggande). 


Med de intelligenta orden så avslutar jag dagens inlägg och börjar jobba på min svenskapresentation.


Tack och hej, leverpastej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards