Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Melodifestivalen Deltävling 1 och Tysta Leken

Av Mimmi - 6 februari 2012 16:00

Hej hopp skumbanan!

Usch, skumbananer är inte ens goda. Jag föredrar colanappar och alla former av choklad (så länge det inte är nötter i), men i alla fall. Nu sitter jag här igen och kommer som utlovat (eller lovade jag verkligen det?) att kommentera på Melodifestivalens första deltävling. Dagens Ämne blir:


MELODIFESTIVALEN, DELTÄVLING 1!


Jag kan ju rada upp alla bidrag och säga min ärliga åsikt om dem allihop.


Sean Banan - Kvällen börjar illa. "Sean Den Förste Banan" är bland de hemskaste låtar jag någonsin hört, och jag har hört "Kinesiska muren" av Evert Taube, samt ett antal metal-band vars "musik" består av kulsprutor och dödsskrik. Inte bara är låten otroligt irriterande, den har även världens dummaste text och framförs av den barnsligaste personen i Melodifestivalens historia. Det är helt klart att curlingföräldrarna låtit barnen under tolv få använda telefonerna eftersom ingen med förstånd skulle rösta på något så hemsk dåligt. 


Dots - En total förändring i tempo i jämförelse med förra låten, tyvärr är inte heller denna låt särskilt bra. Den är ganska fin men också ganska tråkig. Synd. 


The Moniker - Långt ifrån lika bra som förra årets succé. Förstår att den inte ens tar sig till andra omgången.


Afro-Dite - Härlig disco a la åttiotal! Tyvärr sätter sig inte melodin på hjärnan, men den skulle varit mycket bättre i Andra Chansen än både Torsten Flink och Sean Banan.


Dead By April -  Jag inser efter många års tveksamhet inför bandet att de skulle kunna vara ett av mina favoritband! - Om de bara slängde ut killen som growlar. Jag förstår mig personligen inte alls på growling eller vad som är bra med det, men "Mystery" är den väldigt bra låt och förtjänar sin plats i Finalen!


Marie Sernholt - Trevlig låt. Inte dålig, men inte jättebra heller. Ganska tråkig text, typisk schlager. Hade platsat bättre i Andra Chansen än både Torsten Flink och Sean Banan.


Torsten Flink - Va? Är det ens en låt? Sjunger han? Va? 


Loreen - Helt klart kvällens bästa bidrag! Helt underbar låt som sätter sig i huvudet - men inte på ett jobbigt sätt. Härlig "frihetskänsla" och storslagen. Vinstchans?


Ja. Detta är då mina åsikter om bidragen. Jag kommer göra likadant med alla deltävlingar och även liveblogga på twitter (@wiiimzy) under programmet (inte för att någon kommer läsa). Vad har mer hänt idag? Jo, jag lyckades för tredje veckan i rad missa min buss på morgonen. Fast idag var det nära att jag kom i tid! Jag ramlade i en nedförsbacke med cykeln och precis när jag kom till busshållplatsen så körde bussen, och trots att jag ropade och vinkade så stannade inte busschauffören. Jag svor en liten ramsa och cyklade tillbaka hem och väntade på att nästa buss skulle gå.

Jag har idag även (för typ hundrade gången men ändå till allas förvåning) vunnit en Tysta Leken-utmaning. Trots att jag ALLTID vinner, så verkar jag ändå vara en högoddsare. Jag tror att folk inte inser att jag är mer envis än pratsam. Their loss! (om de satsar pengar) 


Jag tror även att idag är dagen jag kopplar ihop min blogg med mitt Facebook-konto! Eller, nej, det kan vänta. 

Nu är det dags att vara duktig (mygla med skolarbete)!


Tack och hej, leverpastej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards