Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Glee och MTV HD

Av Mimmi - 2 februari 2012 12:45

Hej och hallå!

Jag skrev nyss ett jättelångt inlägg, men sen när jag skulle publicera det så ville inte nätverket jobba med mig. Hela mitt asgrymma inlägg försvann in i glömskan, men jag ska försöka återskapa det så gott det går. 


Jag är hemma och sjuk idag också, eller jag åkte snarare hem efter en timme i skolan eftersom jag gjort det jag var tvungen att vara där för. Jag lämnade in min Teateruppsats och behöver nu aldrig tänka på den igen! Sedan gick jag hem och sitter nu här och skriver om ett inlägg som handlade om Glee och MTV. Jag ska därför berätta om gårdagens avsnitt av Glee. Det var jättebra. De gjorde covers på Michael Jackson-låtar och det var bättre än väntat. Man kan ju tänka sig att covers på MJ's låtar skulle vara dåliga, eftersom han var en så sjukt grym sångare, likadant som att det är omöjligt att göra bra covers på Elvis och Queen. Men de lyckades riktigt bra faktiskt, speciellt med "Smooth Criminal" och "Bad". Det var riktigt bra covers faktiskt. 


 Jag sitter just nu och tittar på MTV HD. "En riktig skräpkanal" tänker ni, och ni har helt rätt! MTV är verkligen en skräpkanal nu för tiden. Då är det en himla tur att man har MTV HD. Föreställ er hur MTV var på åttiotalet. Bara musikvideor, inga "smsa ditt och din partners namn för att se om ni passar ihop" som täcker halva bilden, inga gravida tonårsmammor, inga konstiga datingprogram, ingen reklam och inga realityserier från New Jersey. Kan ni se det framför er? Bra. Föreställ er nu det i HD och med dagens videor och livekonserter. Pretty awesome, right? Det är MTV HD for you. Helt grymt awesome kanal. 


Så, nu kurrar magen rejält mycket. Dags att faktiskt laga lunch och äta den. 

Tack och hej, biffar med fetaost! (det är vad jag tänker äta)

 
 
Sandra

Sandra

2 februari 2012 13:08

tråkigt när sånt händer :(

http://www.sandrasg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards