Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Sjukdom och uppsatser

Av Mimmi - 1 februari 2012 13:55

Hejsan hejsan!

Vad imponerad jag blev av antalet läsare! Två dagar i rad med 3 läsare var! Rekord! Haha, att jag blir glad över sånt. Men det blir jag! Jag uppskattar att folk vill läsa min blogg, även om jag egentligen är emot hela konceptet. Men ändå så sitter det en liten överlycklig person i min hjärna och säger: "Ja! Någon gillar mig!" 

Dagens ämne är:


SJUKDOMMAR


Eller i alla fall min sjukdom just nu. Jag vaknade igår morse och kunde inte andas genom näsan, halsen kändes som ett minfält och frös som en nakenhund på Arktis- trots mitt dubbeltäcke! Jag visste däremot attjag var tvungen att gå till skolan, eftersom vi ligger mitt i två olika uppsatser som ska skickas iväg imon respektive på fredag. Jag valde därför att gå till skolan ändå och åt nästan en hel citron till lunch, men lyckades göra det jag skulle på lektionerna. Uppsatserna är i Teater och Engelska, och jag vet vad ni tänker nu: "Hur kan man ha uppatser i Teater?" Det undrade jag faktist också i början. Jag ska skriva en uppsats om hur jag gjorde när jag skrev manuset till en pjäs vi visade upp. Jag är i stort sett klar med uppsatsen nu, men jag är en lat person och började inte riktigt att jobba förrän förra veckan. I alla fall, jag är alltså hemma idag, eftersom jag inte har varken Teater eller Engelska idag, och mina vänner och min mor sade att det antagligen är bäst om jag är hemma och dricker fem liter juice och äter fler citroner. Så här sitter jag nu, i min säng med varma tofflor och morgonrock och dricker tropisk juice utan fruktkött. Ska inom kort förflytta mig in i vardagsrummet och titta på senaste avsnittet av Glee och äta pannkakor som blev över sedan i måndags. Kanske förtär lite glass också för att bedöva halsen. 


Dags att börja ladda upp inför Melodifestivalen!

Oj vad ni tycker jag är konstig och dum nu, och vet ni vad? Jag bryr mig inte. Jag älskar Melodifestivalen och allt som hör till. På lördag börjar spektaklet i Växjö och jag kommer sitta som klistrad vid tvn för att inte missa någonting! Jag kommer självklart rapportera allt här och live-blogga på twitter under programmet. Så se upp världen, för här kommer jobbiga wiiimzy och ska ta över världen! (jag heter wiiimzy på twitter också om någon skulle bry sig) Aja, nu har jag bloggat länge nog. Dags för C-vitamin-boost och Glee!


Tack och hej, leverpastej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards