Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Missad buss och pannkakor

Av Mimmi - 30 januari 2012 19:23

God morgon Jorden!

Nej, jag skojar. Jag vaknar inte nu. Jag har varit vaken nästan hela dagen, förutom i morse innan jag steg upp. Då vaknade jag. Nä, för att vara ärlig så bar jag inte vaken då heller. Jag vaknade någon gång ungefär när jag cyklade på cykelbanan och såg bussen köra från hållplatsen utan mig. Det var lite irriterande måste jag säga med tanke på att jag förra veckan bara lyckades komma i tid till skolan en enda dag. Min tidsoptimism börjar gör det svårt för mig. Det är bara att ställa alla klockor tio minuter för tidigt. Problemet löst. Bra, då kan vi gå över till Dagens Ämne:


PANNKAKOR


Fråga mig inte varför det blev Dagens Ämne. Men om någon skulle vara olydig och fråga ändå så skulle jag svara som följande: Jag är hungrig och min kära mor har nyss bakat pannkakor som jag och min trevliga familj inom kort kommer avnjuta med jordgubbsylt och mjölk. Helt allvarligt - det går inte dricka något annat än mjölk till pannkakor. Att dricka läsk eller vatten eller saft blir bara fel. Pannkakor innehåller så mycket mjölk att det måste ha mjölk som dryck till. Vad mer kan man säga om pannkankor? Jo, det är ju flera olika dialekter som säger olika om vad pannkakor heter. En del människor jag känner säger att de stora pannkakorna heter plättar. Där måste jag protestera. Alla vet att de små pannkakorna heter plättar och att de stora heter pannkakor. Sen har vi ju de mellanstora pannkakorna som är tjockare och luftigare. De heter Amerikanska pancakes och äts bäst med äkta kanadensisk lönnsirap. Åh, allt detta snack om mat gör mig hungrigare. Det är nog dags att äta snart hoppas jag. Om jag har tur blir det pannkakor över som jag kan äta imorgon när jag kommer hem från skolan, eller till frukost. Nä, nu tar jag och slutar skriva för just nu och återkommer senare med mer tråkigt prat om onödiga och ointressanta saker.


Tack och hej, leverpastej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards