Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Saker som börjar på bokstaven K

Av Mimmi - 17 januari 2012 17:02

Hej hopp morotskaka!

Jag har varit lite inaktiv sedan i fredags, då min kära vän mickisdahl även omedvetande promotade mig *evil laugh* så bara därför blir hon promotad av mig (fast jag inte har några followers att promota för), men det är lugnt, det är ingen som bryr sig ändå *gråter stora tårar över att ingen älskar mig*. Nej, men allvarligt. Jag bryr mig ju som sagt inte. Jag bara bloggar för att ha ett centrum där jag kan säga (nästan) vad jag vill (jag skulle aldrig skriva nedvärderande saker om folk, eller kompromissa mina vänners privatliv, eller mitt eget för den delen). Idag tänkte jag att ämnet skulle vara:


STUDENTFESTER


För jag kan ju passa på att säga att jag är 18 år och går sista året på gymnasiet. Sista året på gymnasiet innebär ju som många kanske vet, studentfester. Nu på torsdag är det studentfest igen. Jag tror att det är den sjätte eller sjunde festen och jag har gått på två av de tidigare; Halloweenfesten och Julfesten. Denna gång är det bara treor på min skola som är inbjudna och temat är bokstaven K som första bokstaven i skolans namn. Jag behöver då klä mig efter gällande klädregler och klä ut mig till något som börjar på K. Jag funderade på Kanelbulle, Kakmonster, Kyrka, Ketchup, Keso, Katt, Kanin, Kalv, Ko och Kinderägg innan min vän nämnde att hon kan låna mig en lila hoodtröja av henne. Planen är nu att klä ut sig till en Kanadensare, och finns det en kanadensare lika känd som Justin Bieber?


Innan du svarar: "Ja, Jim Carrey, Michael J. Fox, Leslie Nielsen, William Shatner, Pamela Andersson, Bryan Adams och Celine Dion." Vill jag bara fråga dig vem som har överlägset flest visningar på ett videoklipp på YouTube någonsin? Just det: Justin Drew Bieber. Få inga idéer om att jag är ett fan. Knappast. Visst, han har kanske ett par bra låtar, inte för att jag kan komma på några just nu, men jag vill inte bli en "Belieber". Jag håller mig till Potterhead, Whovian, Gleek och Starkid. Men ändå: jag ska klä ut mig till Justin Bieber på festen. Det kommer bli helt Totally Awesome och sedan får jag gå upp tidigt på fredagsmorgonen för att åka på kurs inom världens bästa ungdomsorganisation. Det kommer bli jätteroligt att träffa folk från hela landet igen. Har inte träffat folk från andra distrikt sedan förbundsstämman i somras. Oj, oj, oj, oj, vad min mage nyss kurrade! Jag tror det är bäst jag tar och äter något, sedan är det dags att skriva en uppsats på 2000 ord. Vilken trevlig kväll detta blir!


Tack och hej, leverpastej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - 11 september 2015 23:35

Hej hopp! Jag lovade ju att vara tillbaka nästa vecka, och det är nästa vecka nu!    Idag flyttade mina fiskar hem till mig. Jag är mycket lycklig (men jag tror mina föräldrar är lyckligare) över att ha mina små vattenlevande djur hemma hos mig...

Av Mimmi - 4 september 2015 23:09

Hej Sverige (och var just Du nu råkar befinna dig)! Ja, då är jag tillbaka. Igen. *cue the sigh* Nej, men ärligt talat. Då jag faktiskt ska gå en journalistisk utbildning och faktiskt bli utbildad till en Riktig Journalist så kanske det är bra för ...

Av Mimmi - 27 oktober 2013 16:10

Hejsan hejsan! Kom nyss ihåg att jag har den här saken liggande här på en server. Min blogg (som är bäst och updateras så sjukt ofta). Jag kan göra en liten snabb recap av vad som hänt i mitt liv sedan sist (men de som verkligen bryr sig hoppas jag...

Av Mimmi - 27 augusti 2013 12:59

Hej Sverige! Ja, som ni märker av titeln så är jag inte längre kvar på Jersey, utan hemma i mitt kära underbara Sverige. Visst kan det tänkas lite onödigt att ens skriva ett inlägg om det eftersom de enda som läser min blogg redan har träffat mig s...

Av Mimmi - 20 juli 2013 20:23

Hej Sverige! Tiden går verkligen alldeles för långsamt just nu. Jag känner hemresan närma sig, men inte fort nog. Jag saknar Sverige. Jag saknar grillkvällar, iste med frusna jordgubbar, att gosa med katterna, köra bil, att randomly bli meddragen h...

Ovido - Quiz & Flashcards